Leden – únor 2014

Leden – únor 2014

Většina z nás určitě čas od času zažívá okamžiky, kdy je hrdá na to, že je příslušníkem českého národa, že má svůj domov právě tady v Čechách. Pro mne takový okamžik zpravidla nadchází i tehdy, když se setkám někde daleko v zahraničí s obdivem cizinců k nějakém českému leteckému výrobku. Právě takový okamžik nastal vloni v Oshkoshi při rozhovoru s pilotem krásně vymazleného amerického Albatrosu, který jeho majitel a pilot v jedné osobě evidentně považoval za nejkrásnější „sportovní“ jet světa. To, že se nám nad hlavou přitom proháněla jedna z amerických akrobatických skupin létajících na stejném typu letounu, ten zážitek jen umocňovalo. A tak bych si moc přál, aby se Vodochodským vydařily jejich plány s připravovaným L-169. I proto, že tento letecký výrobce kráčí podle všeho správným směrem a je na čase, aby se o českém leteckém průmyslu zase vědělo nejen díky výrobcům ultralightů a lehkých letadel. V letošním ročníku Flying revue se čtenáři dočkají postupně několika novinek. Na stránky se vrátí oblíbený seriál Technika létání a už v tomto čísle se poprvé podíváme do světa leteckých filmů. Není to vše, ale více už prozrazovat nebudu. A samozřejmě celý kolektiv vydavatelství pracuje na tom, aby čtenáři opět nacházeli svůj časopis včas na policích novinových stánků a ve svých poštovních schránkách. A co Vás v tomto čísle čeká? Dvakrát se ještě dotkneme tématu „Albatros“. Představíme si „český Spitfire“, letoun Ellipse Spirit s krásným eliptickým křídlem, zavzpomínáme na jeden z nejkrásnějších pístových dopraváků, zjistíme, co je nového ve světě Red Bull Air Race, a povíme si něco o létání v africkém Maroku.

podpis.jpg

22.12.2014 Test: Ellipse Spirit 1658-800.jpg

Lítání, jízda na rychlém koni a motorky mají mnoho společného: naklání se to v zatáčkách, když zrovna jedeš či letíš, nepotřebuješ nic jiného a taky je to sakra návykové. Proč on ten Váňa se na to nevykašle a závodí? A co to má společného s letadly? Prostě, když to miluješ – není co řešit. více

22.12.2014 Profil: An-124 Ruslan 1651-800.jpg

V Rusku vznikla celá řada superobřích létajících prostředků. Jedním z nejzajímavějších, nejvýkonnějších a nejúspěšnějších je strategický dopravní letoun Antonov An-124, který i přes vojenské kořeny našel uplatnění hlavně v komerční dopravě. více

22.12.2014 Co přijde po Mi-24? 1668-800.jpg

Vrtulník Mi-24 se stal symbolem ruské vrtulníkové školy a představuje pravděpodobně nejznámější, a zcela jistě i nejrozšířenější bitevní typ východní provenience. V letectvu AČR ale Mi-24 čeká vyřazení. Jaký typ jej může nahradit? více

22.12.2014 Báječní muži na létajících strojích 1669-800.jpg

Zkoušeli jste si někdy vybrat svůj nejoblíbenější letecký film? Vsadím se, že řada z vás by si určitě vzpomněla na dnes již skutečnou klasiku, natočenou společností 20th Century Fox v roce 1964. více

22.12.2014 Douglas DC-6 1673-800.jpg

Zatímco slibně rozjeté civilní využití strojů Douglas DC-3 a DC-4 přerušila druhá světová válka, dala naopak vzniknout zakladateli poválečné dynastie pístových dopraváků od Douglase, typu DC-6, který se stal vůbec nejúspěšnějším čtyřmotorovým pístovým výrobkem společnosti. více

21.12.2014 Na palubě DC-6B: Prezidentský speciál 1635-800.jpg

Stojím na pardubickém letišti a kousek přede mnou se v paprscích slunce vyhřívá nádherná naleštěná DC-6, elegantní kráska z dob, kdy ještě dopravní létání neslo punc výjimečnosti. Mohutné vrtule „Double Waspů“ čekají na příležitost, až za chvilku rozčísnou vzduch nad českou krajinou více

21.12.2014 Rozhovor: Jacques „Speedy“ Bothelin 1628-800.jpg

Už jen pohled na pár prostých čísel týkajících se šéfpilota Breitling Jet Teamu Jacquese „Speedyho“ Bothelina udělá dojem. Pilotů s jedenácti tisíci hodinami strávenými v kokpitu při řízení letadel, 145 létanými typy a vedením předváděcí skupiny na více než 2800 leteckých show ve 36 zemích mnoho není. Exkluzivně pro Flying revue poskytl Jacques následující rozhovor. více

21.12.2014 Balóny mezi alpskými velikány 1672-800.jpg

Každý leden se nebe nad rakouským Filzmoosem naplní hukotem propanbutanových hořáků a nádhernými pestrobarevnými koulemi horkovzdušných balónů. A každoročním vrcholem řádění balonářů je již po více než tři desetiletí týdenní balónový festival. více

21.12.2014 Expedice Maroko 2013 1641-800.jpg

Přelet z Gibraltaru do Afriky je za námi. Sahara a její horké slunce nás netrpělivě očekávají, stejně tak jako zbývajících 3500 km, které nás dělí od domova. více

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2014 > Leden – únor 2014
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 04.12.1958 se stalo...
04.12.1958
První vzlet prototypu Baade B-152/I V1. Stroj poháněný motory Tumanskyj RD-9 absolvoval let o délce 35 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »