Kavkaz 2015

Kavkaz 2015

Dalším pokračováním Expedice „Evropské limity“ je Kavkaz. Hlavní cílem cesty je prozkoumat evropsko-asijskou hranici vedoucí přes vrcholky Kavkazu, horu Ararat a řadu vyhaslých vulkánů v Arménii a Turecku. 

Plán cesty připravila firma ABS Jets. Let začíná na letišti v Příbrami, a v Košicích dojde k opuštění „Schengenu“. Let bude pokračovat dále přes Sibiu v Rumunsku, Varnu, Burgas, Istanbul, Ankaru, Batumi, Tbilisi, Jerevan, Adanu, Rhodos ...

Samozřejmě plán expedice ovlivní počasí, předpověď je pro oblast Kavkazu nejistá. Aktuální vývoj expedice a polohu letadla můžete sledovat na interaktivní mapě.

26.3.2015 Den 9 05-dsc08525.jpg

Poslední ráno v Pecsi slíbilo dobré počasí. Dorazil jsem na letiště, kdy byl OK LEX výjimečně schovaný v hangáru. Vše proběhlo jak má a v deset hodin jsem odstartoval. Byl silný vítr do zad a tak jsem letěl v průměru asi 240 km/h. V Příbrami jsem sedl ve 12.15 – už žádné uvítací akce a výbory. Byl jsem tam prakticky sám, jen u stolu obědvalo pár zaměstnanců, kterým jsem musel každému dát bonbon z Turecka, aby si mě všimli. To je od loňska, kdy jsme s těmito akcemi začali celkem velký posun, ale je to určitě v pořádku, protože to ukazuje na to, že moje dálkové lety jsou už prostě akceptované. více

25.3.2015 Den 8 07-dsc00613.jpg

Ráno jsem si dodělal přípravu letového plánu – přeletět a nafilmovat pár ostrovů směrem na sever od Syrosu a pak pokračovat přes Egejské moře na Mount Athos a tady nafilmovat mužské kláštery, které jsou na úbočích této hory. Pak do Soluně, vystoupit tady pasově z Řecka a letět nafilmovat Olymp a další oblast klášterů v Meteorách. Po té dva hrady v Albánii a přistání v Tiraně. Vše jsem promyslel, naplánoval, na letišti podal plán a šel si připravit letadlo a kamery. více

24.3.2015 Den 7 06-dsc00515.jpg

Letový den 7 začal deštěm na Rhodosu, pokračoval velmi nízkou oblačností nad mořem a letově skončil těžkými dešti před ostrovem Syros. Natáčení videa i fotografování se tak zkomplikovalo, ale pár záběrů dává alespoň jiný a možná také zajímavý pohled na řecké ostrovy bez slunce. více

23.3.2015 Den 6 05-dsc00405.jpg

Přílet, odlet i sobota v Adaně byly nezvykle přátelské tím, že šéfem letištní týmu je Gurcel, který se o mě skvěle staral i mimo letiště – ubytování, sobotní cesta do okolí Adany, letový plán, hlídání letadla,…. V neděli se počasí vylepšilo a tak jsem mohl odstartovat na 4 hodiny dlouhou cestu do řeckého Rhodosu. Let kolem tureckého pobřeží byl dost turbulentní, protože vítr foukal ze severovýchodu, tzn. přes pobřežní hory pohoří Taurus, díky kterým se nad pobřežím vytvářela silná turbulence. více

23.3.2015 Den 4 08-08dsc00195.jpg

První ranní kontrola počasí potvrdila, co jsem věděl – je velmi nejisté. Základna mraků byla nízko a teplota blízko nule i rosnému bodu, což potvrzovalo i silné kouřmo. Stále jsem prohlížel meteo předpovědi, abych našel nějaké pozitivní zprávy a doufal, že problematická předpověď se zlepší. více

20.3.2015 Den 3 04-04dsc00002.jpg

Výhled počasí nevypadal ani včera večer ani dneska ráno pro Ankaru úplně optimálně. V Istanbulu ale slunce svítilo a tak jsem vše viděl optimisticky. Dojel jsem na letiště a překvapivě rychle jsem vše vybavil. Asi za 20 minut jsem už byl u letadla a měl i podaný letový plán do Ankary. Ještě jsem se snažil spravit napájení GPS lokalizátoru, který vysílá polohové zprávy pro pohyblivou mapu. Nepodařilo se mi to a tak jsem zapnul pro stejný účel satelitní telefon a vyrazil do Ankary. více

20.3.2015 Den 2 04-dsc09546.jpg

Sibiu mě překvapilo svou historickou krásou a tak jsem se rozhodl, že ho také nafotím a nafilmuji ze vzduchu. Ráno jsem spěchal na letiště, abych tedy odletěl co nejdříve – v té chvíli byl můj plán odletět 3 úseky – Sibiu/Varna, Varna/Burgas a Burgas/Istanbul a k tomu nafilmovat Sibiu i Draculův hrad. více

19.3.2015 Den 1 04-start.jpg

Trochu ranní mlhy, ale jinak se počasí zdálo už od pěti ráno, kdy jsem netrpělivě vstal, skvělé. Podání letové plánu, snídaně, doladění všech věcí co potřebuji a odjezd na letiště. Na pumpě jsem si ještě koupil obvyklý studený čaj Nestle, jehož lahev je vhodná za letu i na další použití a k tomu pár sušenek. Letadlo stálo již připravené na rampě a tak jsem do něj vše vyskládal, prověřil počasí, napsal pár mailů a přesně v 10 hodin jsem odstartoval na Košice. L více

Flying Revue > Expedice > Kavkaz 2015
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »