Domovský region | Převažující obchodní model | Globální aliance |
Amerika | Regionální síťový | Není v alianci |
Evropa | Kontinentální síťový | Star Alliance |
Afrika | Globální síťový | Oneworld |
Blízký a Střední východ | Nízkonákladový (low cost) | SkyTeam |
Dálný východ, Austrálie/Pacifik | Charterový dopravce | Jiná |
Oficiální název, státní příslušnost: | Korean Air, Jižní Korea |
Rok vzniku: | 1962 |
IATA a ICAO kód dopravce: | KE KAL |
Volací značka (Callsign): | Koreanair |
Webová stránka: | http://www.koreanair.com |
Hlavní huby (u nízkonákladových báze): | Seoul/Incheon, Seoul/Gimpo |
Provoz do České nebo Slovenské republiky: | Ano, Praha |
Počet komerčních letů: | 183 539 | |
Počet přepravených cestujících: | 23 395 942 | |
Přepravené tuny zboží a pošty: | (tuny) | 2 377 978 |
Přepravené osobokilometry: | (mil.oskm) | 68 361 |
Převedené tunokilometry: | (mil.tkm) | 19 745 |
Celkový počet letadel: | 159 | |
Airbus A330-200 | 8 | |
Airbus A330-300 | 21 | |
Airbus A380-800 | 10 | |
Boeing 737-700 | 1 | |
Boeing 737-800 | 17 | |
Boeing 737-900 | 22 | |
Boeing 747-400 | 27 | |
Boeing 747-8 | 11 | |
Boeing 777-200 | 20 | Včetně 5 Boeing 777 Freighter |
Boeing 777-300 | 22 |
Korean Air byl založen korejskou vládou pod názvem Korean Air Lines (KAL) jako nový národní dopravce Korejské republiky namísto Korean National Airlines, založené v roce 1946. Již od roku 1969 je dopravce vlastněn soukromou společností Hanjin Transport Group. V roce 1984 byl přejmenován na Korean Air a nedílnou součástí jeho loga se stal i korejský národní symbol Taegeuk.
Díky postupné expanzi jihokorejské ekonomiky rostla i síť linek Korean Air, takže dnes kromě 12 domácích destinací obsluhuje i přes 120 měst ve více než 40 dalších zemích celého světa. Důležitou zdrojem příjmů Korean Air je i nákladní doprava, pro kterou kromě podpalubních prostor svých velkokapacitních letadel pro přepravu cestujících využívá i flotilu ryze nákladních letadel. Od roku 2007 provozuje Korean Air nízkonákladovou společnost Jin Air, zaměřenou především na konkurenci rychlovlakům na domácím korejském trhu. Korean Air stál v roce 2000 u zrodu aliance SkyTeam, kam v roce 2001 vstoupily i České Aerolinie. Právě spolupráce s ČSA vedla jednak 16.5.2004 k zahájení provozu linky Soul - Praha coby historicky prvního pravidelného nonstop spojení Prahy s Dálným východem, jednak v roce 2013 ke kapitálovému vstupu KOrean Air do ČSA, v nichž získaly 44% podíl.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »