Vážení čtenáři,
katastrofa polského prezidentského speciálu u letiště ve Smolensku se v leteckých kruzích stala v posledních týdnech zřejmě stejně diskutovaným tématem jako zavřené nebe nad Evropou díky výbuchu islandské sopky Eyjafjallajokull. Na výsledky vyšetřování katastrofy polského TU-154 si budeme muset zřejmě ještě několik týdnů počkat, a i pak je otázkou, zda se dočkáme všech odpovědí. Přesto mne však neopouští myšlenka na to, že k zásadně chybnému rozhodnutí muselo dojít již dávno před letem, když byl celý časový harmonogram návštěvy polského prezidenta zpracován tak, že zřejmě nebral v úvahu situaci, kdy prezidentský speciál nebude moci díky zhoršenému počasí na letišti ve Smolensku přistát. Vzhledem k tomu, že bylo známo, jakým přístrojovým vybavením smolenské letiště disponuje, a vzhledem k zásadní důležitosti, které polská strana aktu v Katyni přikládala, je to možná poněkud zarážející. A chybná rozhodnutí se v létání platí velmi tvrdě, ať už se jedná o let ultralightu „kolem komína“ či let prezidentského speciálu. A bezpochyby by mělo platit, že je sice skvělé dokázat kritickou situaci vyřešit, ale daleko lépe je se do ní vůbec nedostat. V tomto čísle našeho časopisu na vás čeká dlouho slibovaný test italského dvoumotorového stroje Tecnam P2006T, kterého se ujal pilot nad jiné povolaný, pan Jiří Unzeitig. Podíváme se na letošní výstavu AERO do Friedrichshafenu a seznámíme se s australským víceúčelovým strojem GA-8 Airvan, který si našel cestu až na letiště v Příbrami. V rubrice Retro nás tentokráte čeká jeden den strávený v Salcburku se stíhačkou Vought F4U Corsair, podíváme se na výsledky prvních dvou závodů letošního seriálu Red Bull Air Race a s manžely Svátkovými se vypravíme nad vltavskou kaskádu.
S pozdravem
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »