21.12.2014
První český pilot v seriálu Red Bull Air Race World Championship, reprezentant kategorie Unlimited Martin Šonka a Racing Team 8 ve složení Josef Šonka (team-coordinator) a Gordon New (týmový mechanik), přinášejí čtenářům Flying Revue postřehy z prvních závodů letošní sezóny.
Abú Dhabí Trénink MŠ: Před samotným tréninkem měli všichni piloti možnost proletět pouze lokaci, aby se seznámili s prostorem, kde budou postaveny brány. Další dva lety jsem potom absolvoval společně s oficiálním display pilotem RBAR, Sergiem Pla, především kvůli vyzkoušení chování mé nové anti-G kombinézy, na kterou jsem ale svým způsobem zvyklý ze svého působení v kokpitech stíhacích letounů. Trénink se potom létal oproti původnímu plánu, kdy měl proběhnout v poušti, přímo na trati závodu. Zde jsem pocítil, že můj Edge 540 oproti Extře Sergia Pla neztrácí nic ze své rychlosti, z čehož jsem byl pochopitelně nadšený, byť jsem si s dalšími starty přál přeci jen větší rychlost. Kvalifikace (26. 3.) MŠ: První kolo jsem zvládl pouze s jednou penalizací, druhý let potom čistě, bez penalizace. Zásluhu na tom má jistě i ostřílený veterán Klaus Schrodt, který se o nás nováčky stará a snaží se přizpůsobit analýzu našeho létání směrem k čisté technice. Hezké také bylo, když mi race director popřál do sluchátek všechno nejlepší k narozeninám a pustil mi potlesk přihlížejících diváků. S kvalifikací jsem byl spokojený, cílem bylo létat čistě a technicky dobře, což jsem splnil. Boj o postup mezi Top 12 (27. 3.) MŠ: Snažil jsem se létat stejně jako v kvalifikaci čistě, ale bohužel (i díky silnému větru, který oproti kvalifikaci změnil směr), jsem ve druhém kole příliš závodil a trefil jsem tři vzdušné brány. I přes penalizaci, která mě vyřadila z dalších bojů, to je výborná zkušenost, která musela zákonitě přijít a je součástí vnitřního vyrovnání se s nutkáním závodit a současně důkazem, že tlačit na pilu není vždy OK.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »