Martin Šonka a Racing Team 8 exkluzivně z Abú Dhabí a Perthu

21.12.2014

První český pilot v seriálu Red Bull Air Race World Championship, reprezentant kategorie Unlimited Martin Šonka a Racing Team 8 ve složení Josef Šonka (team-coordinator) a Gordon New (týmový mechanik), přinášejí čtenářům Flying Revue postřehy z prvních závodů letošní sezóny.

Abú Dhabí Trénink MŠ: Před samotným tréninkem měli všichni piloti možnost proletět pouze lokaci, aby se seznámili s prostorem, kde budou postaveny brány. Další dva lety jsem potom absolvoval společně s oficiálním display pilotem RBAR, Sergiem Pla, především kvůli vyzkoušení chování mé nové anti-G kombinézy, na kterou jsem ale svým způsobem zvyklý ze svého působení v kokpitech stíhacích letounů. Trénink se potom létal oproti původnímu plánu, kdy měl proběhnout v poušti, přímo na trati závodu. Zde jsem pocítil, že můj Edge 540 oproti Extře Sergia Pla neztrácí nic ze své rychlosti, z čehož jsem byl pochopitelně nadšený, byť jsem si s dalšími starty přál přeci jen větší rychlost. Kvalifikace (26. 3.) MŠ: První kolo jsem zvládl pouze s jednou penalizací, druhý let potom čistě, bez penalizace. Zásluhu na tom má jistě i ostřílený veterán Klaus Schrodt, který se o nás nováčky stará a snaží se přizpůsobit analýzu našeho létání směrem k čisté technice. Hezké také bylo, když mi race director popřál do sluchátek všechno nejlepší k narozeninám a pustil mi potlesk přihlížejících diváků. S kvalifikací jsem byl spokojený, cílem bylo létat čistě a technicky dobře, což jsem splnil. Boj o postup mezi Top 12 (27. 3.) MŠ: Snažil jsem se létat stejně jako v kvalifikaci čistě, ale bohužel (i díky silnému větru, který oproti kvalifikaci změnil směr), jsem ve druhém kole příliš závodil a trefil jsem tři vzdušné brány. I přes penalizaci, která mě vyřadila z dalších bojů, to je výborná zkušenost, která musela zákonitě přijít a je součástí vnitřního vyrovnání se s nutkáním závodit a současně důkazem, že tlačit na pilu není vždy OK.

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2011 a starší > KVĚTEN-ČERVEN 2010 > Martin Šonka a Racing Team 8 exkluzivně z Abú Dhabí a Perthu
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 06.04.1909 se stalo...
06.04.1909
V Buoy ve Francii vzlétl první letoun zkonstruovaný kompletně Henri Farmanem. Stroj označovaný jako Farman III, nebo někdy též Farman HF1, se stal prvním letounem využívajícím pro příčné řízení křidélek umístěných na odtokové hraně na konci křídla.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: