21.12.2014
Tecnam P 2006 T v sobě nezapře italskou konstrukční školu. Použitím motorů Rotax 912S přináší nový pohled na konstrukci lehkých dvoumotorových letadel vhodných především pro výcvik. Jeho silnou stránkou jsou nízké provozní náklady. Klad, který málokdo přejde bez povšimnutí.
Před časem jsem byl požádán ing. Michalem Markovičem a redakcí časopisu Flying revue, zda bych provedl na letadle Tecnam P2006 T testovací let a vyjádřil se k jeho letovým vlastnostem a použití při leteckém výcviku v leteckých školách. Souhlasil jsem a po vyřízení organizačních záležitostí jsme se sešli dne 26. 3. 2010 na letišti Brno-Tuřany k testovacímu letu.
Není divu, že Tecnam P2006 připomíná svým vzhledem malou Partenavii P-68 Victor. Pochází totiž od stejných tvůrců, neboť společnost Costruzioni Aeronautiche Tecnam je přímým následovníkem slavné Partenavia Costruzioni Aeronautiche, založené v roce 1957 profesorem Luigim Pascalem, ke kterému se později připojil i jeho bratr Giovanni. Partenavia si získala brzy velmi dobré jméno svými lehkými letouny a záhy získala i zakázky na subdodávky společnostem jako Agusta, Lear-Jet či Boeing. Po několika změnách v ekonomicky turbulentním počátku osmdesátých let byla Partenavia nakonec reorganizována a v roce 1986 vznikla nová společnost Tecnam. Dnes je ve vedení společnosti Tecnam Paolo Pascale a výroba je soustředěna ve třech výrobních závodech. Dva z nich se nacházejí v Itálii v oblasti Neapole (Corsario a Capua), třetím jsou pak výrobní prostory společnosti Tecnam Spain ve Villanueva del Gallego u Zaragozy.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »