21.12.2014
Je těžké být Čechem a nemilovat naši krásnou zemi, obzvláště když jste obdařeni darem moci vidět ji z výšky z kabiny letadla ve všech jejích podobách. A stejně tak je těžké být lhostejný ke změnám, které se tam dole dějí a které jsou z výšky vidět lépe než odjinud.
Naše dnešní dobrodružství začalo v okamžiku, kdy jsme byli redakcí časopisu Flying revue požádáni o spolupráci při realizaci článku o jízdě s novým Subaru po silnici č. 105, vinoucí se českými lesy, luhy a háji směrem od Prahy na České Budějovice. Ale možná vše začalo již podstatně dříve, když jsem se rozhodl splnit svůj celoživotní sen, koupit si letadlo a vybavit ho spolehlivým motorem Subaru EA81. Protože právě tahle značka nás vlastně dala dohromady. A tak teď stojíme s mojí manželkou, kopilotkou a fotografkou v jedné osobě, na letišti v Benešově a čekáme, co si na nás ti kluci vymyslí.
Od klukovských let jsem se točil kolem letadel na letišti Točná a systematicky pracoval na možnosti udělat si pilotní průkaz. Jenomže čas normalizace zhatil nejen všechny plány na dokončení studia medicíny, ale snad ještě hůř, i sen o vlastních křídlech. Následovala dvouletá vojna, povolání řidiče MHD, pak další maturita na SPŠ strojní v Rychnově nad Kněžnou, tříletý speciální kurz diagnostiky automobilů a v roce 1988 otevření vlastní autodílny v Černošicích, kterou vedu dodnes. A se změnami po roce 1989 přišla konečně i možnost splnit si ten největší sen, o létání. Z mnoha důvodů jsem zvolil ultralehké létání, přestože v současné době už mám i PPL a létání s „velkými“ éry má prostě něco do sebe.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »