Vážení čtenáři,
máme za sebou další dva měsíce letošního roku, které přinesly mimo jiné i dva z vrcholů letošního programu leteckých dnů a výstav. Přestože obě akce, tedy Aero Expo Europe v Příbrami a 20. leteckou pouť v Pardubicích, dělil jen jeden týden, nabídly svou náplní zcela rozdílný pohled na létání a letectví. Jedno však měly bezesporu společné. Obrovské množství energie a času, které všichni, kdo se na jejich přípravě podíleli, museli věnovat ze svého času na to, aby obě akce mohly úspěšně proběhnout a přispět tak k propagaci letectví. Jistě, v Příbrami šlo i o obchod, ale ten sám o sobě nebude ve všeobecném letectví nikdy úspěšný, pokud nebude dost nadšených lidí, toužících po vlastních křídlech. A tak mne napadlo právě slovo, které stojí v nadpisu dnešního editorialu, vlastnost, bez níž by se neobešly ani velké letecké akce, ani ty menší, a vlastně mnohdy ani běžný život na letištích. A bez obětavosti majitelů letadel, těch nových i těch historických, by nebylo možné připravovat ani tento časopis. A tak bych chtěl na tomto místě poděkovat nejen těm, za jejichž pomoci vznikly články v čísle, které právě držíte ve svých rukou, ale i všem těm, kdo se podíleli na vzniku čísel minulých. A co že vás tentokrát čeká? S Patrikem Sainerem a Martinem Chovanem jsme vyrazili s letounem Flight Design CTLS do Strakonic, abychom při létání zjistili, co nového pro vás tato obchodně úspěšná německá společnost připravila. Trh lehkých vrtulníků očekává vpád nového turbínového Robinsonu R66, podíváme se tedy, co je o něm známo. Zavítáme na jeden ze stavitelských divů současné doby, letiště Chek Lap Kok v Hongkongu, a zavzpomínáme na charismatický Kai Tak. Větroň LF-109 Pionýr stál u prvních krůčků mnoha plachtařů, stejně tak jako na Jawě 50 vyrostly generace motoristů. Na letišti v Bubovicích se obě legendy znovu setkaly. A na závěr strávíme tři dny s Brianem Thompsonem za řízením Cessny Corvalis při přeletu Atlantského oceánu severní cestou. Tak příjemné čtení!
S pozdravem
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »