21.12.2014
FSX včera a dnes Společnost Microsoft však minulý rok ukončila práce na nové verzi simulátoru FSX a vývojářské studio Aces Studios bylo definitivně rozpuštěno. Microsoft Flight Simulator X má však perspektivu minimálně ještě několik let a vývojáři třetích stran si potenciálně nevyčerpatelný programový kód FSX velmi dobře uvědomují.
Aktuální verze Microsoft Flight Simulator X byla vydána v říjnu roku 2006 a do dnešního dne patří tento simulátor mezi nejvyhledávanější programy na poli virtuálního létání, ať už mezi laiky, tak mezi zkušenými piloty. I po rozpuštění vývojářského studia Aces Studios můžeme s odstupem více než půl roku tvrdit, že se nové verze FS v dohledné době pravděpodobně dočkáme, avšak ne pod hlavičkou Microsoftu. Nový simulátor bude vypadat zcela odlišně a bude vydán jinou společností. Každý měsíc máme možnost do simulátoru instalovat nové scenérie i nové simulace letounů. Tento trend bude přetrvávat i v následujících letech, podobně jako je tomu v případě verze FS 2004 A Century of Flight (FS 2004). Právě verze FS 2004 je dodnes aktivní a stále se pro tento simulátor vydávají nové tituly. Dodnes existuje stále značné množství uživatelů, které preferují FS 2004 namísto FSX, jehož problém stále přetrvává v oblasti nepřiměřených hardwarových nároků při zachování optimální grafické vizualizace, jež v základu představuje nejen graficky zastaralý kód simulace, ale též nízkou podporu soudobých IT trendů, projevující se zejména v absenci dnes již běžných grafických standardů podporujících možnosti rozhraní DX10-DX11. Ačkoliv je tedy FSX vhodnou platformou pro vznik nových pokročilých add-onů, zejména letounů a scenérií, přesto je třeba zdůraznit, že grafická úroveň simulátoru stále zaostává a nedosahuje úrovně, představující dnes běžný standard. Většina uživatelů i vývojářů se s tímto faktem smířila, neboť samostatný simulační potenciál může být na vysoké úrovni zachován i bez radikální proměny grafické stavby.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »