Březen - duben 2015

Březen - duben 2015

Okamžik, kdy časopis Flying revue změnil majitele, byl nejen pro mne, ale věřím, že i pro další členy nového týmu, který má nyní tento projekt na starosti, bezpochyby zlomový. Obrovská mnohaměsíční přestávka, kdy časopis v roce 2014 nevycházel, a pouhá dvě vydaná čísla za minulý rok byla dostatečným důvodem k určitým pochybám, jaká bude čtenářská reakce na první číslo obnoveného časopisu. A to i přes obrovské nasazení a péči, kterou jsme všichni přípravě prvního letošního čísla věnovali.

Nyní už můžeme říci, že reakce vás, našich čtenářů, byla v drtivé většině velmi kladná, a je na místě, abych vám za celý tým stojící za novým Flying revue poděkoval, protože právě hezké a povzbuzující dopisy, maily i reakce na našem facebookovém profilu přispěly k tomu, že se určité napětí na našich tvářích změnilo v onen výše zmíněný úsměv. Děkujeme.

A děkujeme i za reakce, které nás upozornily na několik chyb, jichž jsme se v prvním čísle přes veškerou snahu dopustili. V jedné tabulce zařádil tiskařský šotek, jinde jsme díky přímému překladu názvu článku upřeli podíl našich bývalých slovenských spoluobčanů na letecké nádheře, kterou stále představují letadla značky Zlin. Omlouváme se.

Vaše reakce jsou pro nás závazkem, abychom nepolevili a další čísla byla pokud možno ještě lepší. K tomu však můžete přispět i vy, a tak bych vás rád vyzval, nebojte se podělit o své letecké zážitky, dojmy z cest i o své chyby s námi a ostatními čtenáři. Prostřednictvím našeho časopisu se mohou i oni obdivovat vašim fotografiím, prožít vaše příběhy nebo se poučit z chyb a vyvarovat se chyb vlastních. K tomu, aby se vám časopis nadále líbil, totiž můžete přispět i vy.

Stránkování

12 >
 
 
17.3.2015 10 Pipistrel Alpha Electro 6-1-dsc_6127_cr_web_def.jpg

Prototyp elektroletu s původním názvem WattsUp, který vznikl jako slovní hříčka šéfa oddělení vývoje elektroletů Vida Plevnika, vzlétl poprvé 12. srpna 2014, ale již 30. srpna si odbyl svou mezinárodní premiéru ve francouzském Blois. Od té doby se v Ajdovščině vystřídala už řada leteckých žurnalistů a Pipistrel vyhověl i mé žádosti se s nejnovějším produktem firmy seznámit.  více

17.3.2015 18 Amore a prima vista p2010-easa-230714_13_cr_web.jpg

Když jsem v únoru roku 2013 měl možnost poprvé letět s novou čtyřsedadlovkou Tecnam P2010, domníval jsem se, že ji ještě v témže roce uvidíme na českém nebi. Certifikační proces EASA se ovšem mým optimismem urychlit nedá. více

17.3.2015 78 Destinace: Velká Británie 7_cr_def_web.jpg

Letět do Velké Británie znamená připravit se na cestu dlouhou minimálně 1000 km, myslet na to, že se poletí přes moře, a respektovat to, že budeme opouštět Schengenský prostor. Navíc je samozřejmě potřeba si věřit, co se týče úrovně angličtiny, protože budeme komunikovat s rodilými mluvčími, kteří mohou mít navíc různý přízvuk. více

28.3.2015 23 Airbus Helicopters H160 3d-profile_cr_web.jpg

Pravděpodobně nejočekávanější událostí letošního HAI Heli-expa v Orlandu bylo představení vrtulníku H160 společnosti Airbus Helicopters. více

28.3.2015 24 Suzanna Darcy-Hennemann v Praze suzanna-darcy-hennemann-1_cr_web.jpg

Od doby optimistického rozletu Československých aerolinií uplynulo již mnoho let. Vzácná návštěva, která zavítala v únoru do Czech Aviation Training Centre (CATC), dala zavzpomínat nejen na krásné časy, ale i na jednu z výrazných osobností, které nás tímto obdobím provázely. více

28.3.2015 28 Changi Singapore Airport changi_airport_-_runway_(dusk)_cr_web.jpg

Singapurské hlavní letiště Changi se pravidelně umisťuje na čelních místech hodnocení světových vzdušných přístavů. Z hlediska přívětivosti ke svým návštěvníkům však toto patnácté nejfrekventovanější letiště na světě mnoho cestujících považuje za vůbec nejlepší. více

28.3.2015 34 Vývrtky a ULL – tabu, o kterém se nemluví? sin_haw_flt08_2010_hires,0_cr_web.jpg

Když se u nás před dvaceti lety začala v praxi uplatňovat nová pravidla a předpisy pro provoz a stavbu aerodynamicky řízených ultralehkých letadel, bylo to po čtyřiceti letech tuhého státního a svazarmovského řízení sportovního či rekreačního létání něco zcela nového. A to včetně pravidel pro výcvik nových pilotních žáků a výcvikových osnov. více

28.3.2015 38 Špatné rozhodnutí zlin_001_cr_web.jpg

V listopadu 2006, necelý rok poté, co jsem získal průkaz soukromého pilota, jsem občas s mým kamarádem Martinem Tatouškem létal se Zlinem 126 na společné výlety na okolní letiště. Na letadle Z-126 vyrobeném v roce 1956, které již tehdy patřilo mezi oldtimery a dnes už spíše k pamětihodnostem, o nichž se vypráví mladým letcům, jsem absolvoval celý výcvik, včetně závěrečné zkoušky. Proto jsem si myslel, že jsem připraven téměř na vše.  více

28.3.2015 42 Komerční bojovníci 2_alpha_jet_(1)_cr_web.jpg

Komerční firmy zajišťují stále větší podíl běžných činností, které donedávna patřily výhradně vzdušným silám. Dnes již nikoho nepřekvapí, když nalezne soukromé firmy i přímo ve válečné oblasti, byť samotné vedení bojů je nadále výsadou armádních sborů. Jednou z oblastí, kde komercionalizace postupuje velmi razantně, je simulace nepřátel. Právě jednotky agresorů jsou ohroženým druhem, který masově nahrazují soukromé firmy.   více

28.3.2015 58 Canada Aviation and Space Museum img_2295_cr_web.jpg

Kanadské muzeum letectví a kosmonautiky (Canada Aviation and Space Museum) se nachází na letišti Rockliffe (CYRO/YRO), bývalé základně RAF/RCAF, jejíž historie sahá až před první světovou válku. Nyní letiště provozuje místní aeroklub, z původních tří drah je provozuschopná již pouze poslední 1006 metrů dlouhá 09/27, kdežto původní 04/22 slouží jako velké parkoviště, na kterém můžete zaparkovat hned po příjezdu. více

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2015 > Březen - duben 2015
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 04.12.1958 se stalo...
04.12.1958
První vzlet prototypu Baade B-152/I V1. Stroj poháněný motory Tumanskyj RD-9 absolvoval let o délce 35 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »