28.3.2015
Od doby optimistického rozletu Československých aerolinií uplynulo již mnoho let. Vzácná návštěva, která zavítala v únoru do Czech Aviation Training Centre (CATC), dala zavzpomínat nejen na krásné časy, ale i na jednu z výrazných osobností, které nás tímto obdobím provázely.
Poté, co jsme byli zbaveni sovětského vlivu, jsme jako zaměstnanci Československých aerolinií byli velice hrdi na skutečnost, že naše společnost jako jedna z prvních v bývalé východní Evropě pořídila letadla západní provenience. Zvítězili jsme nad názory některých tehdejších leteckých odborníků, že ČSA by měly pokračovat v provozování ruských letadel (tehdy dlužil Sovětský svaz Československu hodně peněz), protože letový i pozemní personál společnosti nebude schopen přeškolení z ruské na západní techniku. Za jeden a půl roku jsme zavedli tři typy západních letadel (nejprve Airbusy A 310, vzápětí Boeingy B 737/ 500 a pak turbovrtulové ATR) a měli vycvičených 140 pilotů.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »