28.3.2015
Když se u nás před dvaceti lety začala v praxi uplatňovat nová pravidla a předpisy pro provoz a stavbu aerodynamicky řízených ultralehkých letadel, bylo to po čtyřiceti letech tuhého státního a svazarmovského řízení sportovního či rekreačního létání něco zcela nového. A to včetně pravidel pro výcvik nových pilotních žáků a výcvikových osnov.
To vše od té doby samozřejmě prošlo dalším vývojem včetně několika změn Zákona o civilním letectví a související vyhlášky. Základní schéma, ve kterém jsou z hlediska státního dozoru SLZ organizačně oddělena i od sportovních letadel kategorie G.A. (General Aviation, neboli všeobecného letectví, pozn. red.), kterou dozoruje stát přímo, platí dodnes. Přineslo to, mimo jiné, obrovský rozvoj kategorie ULL v ČR v množství a kvalitě, představující naši zemi jako světovou velmoc. Jednoduše tuto činnost naši, a posléze evropští úředníci ve své „moudrosti“ neměli možnost regulací podstatně podusit, i když se o to snažili, a v poslední době jejich tlak opět narůstá. Bohužel, všechna tato pozitiva jsou provázena jednou „porodní deformací“, o které se i z výše uvedených politických důvodů taktně moc nemluví.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »