První profesionální simulátor pro Cessnu 172 ve střední Evropě uvedli do provozu v Kladně

9.5.2019

Pohled na kabinu FNTP II simulátoru Cessna 172SP G1000 zvenčí.Pohled na kabinu FNTP II simulátoru Cessna 172SP G1000 zvenčí.
Pohled na kabinu FNTP II simulátoru Cessna 172SP G1000 zvenčí.
Pohled na kabinu FNTP II simulátoru Cessna 172SP G1000 zvenčí.Pohled na kabinu FNTP II simulátoru Cessna 172SP G1000 zvenčí.
Pohled na kabinu FNTP II simulátoru Cessna 172SP G1000 zvenčí.
Pohled do kabiny simulátoru.Pohled do kabiny simulátoru.
Pohled do kabiny simulátoru.
Pohled do kabiny simulátoru.Pohled do kabiny simulátoru.
Pohled do kabiny simulátoru.
Pohled do kabiny simulátoru.
Pohled do kabiny simulátoru.
Letiště Kladno, výcviková C172 letecké školy Blue Sky Aviation.
Letiště Kladno, výcviková C172 letecké školy Blue Sky Aviation.
Letiště Kladno, výcviková C172 letecké školy Blue Sky Aviation. Vedle stojící lehký víceúčelový dvoumístný vrtulník Guimbal Cabri G2 je rovněž určen pro výcvik.
Letiště Kladno, výcviková C172 letecké školy Blue Sky Aviation. Vedle stojící lehký víceúčelový dvoumístný vrtulník Guimbal Cabri G2 je rovněž určen pro výcvik.
Více na http://www.flying-revue.cz/aplikace-vfr-communication0.
Více na http://www.flying-revue.cz/aplikace-vfr-communication0.
Více na http://www.flying-revue.cz/tracker-trexee-zaznamena-trasu-vaseho-letu-zavola-vam-pomoc-v-pripade-nouze-i-ohlida-letadlo-na-letisti.
Více na http://www.flying-revue.cz/tracker-trexee-zaznamena-trasu-vaseho-letu-zavola-vam-pomoc-v-pripade-nouze-i-ohlida-letadlo-na-letisti.

Výcvik pilotů - FNTP II simulátor Cessna 172SP G1000   Nejrozšířenějším výcvikovým letadlem nejen v České republice je Cessna 172. Simulátor pro tento de facto nejrozšířenější výcvikový letoun však dosud nebyl k dispozici. Od konce dubna 2019 už to ale není pravda, do provozu ho totiž uvedli na letišti v Kladně (LKKL). 

"Proč jsme se pro nákup tohoto typu simulátoru rozhodli? Důvodů je víc, především ale právě ten, že výcvik v reálu probíhá obvykle na Cessně 172, simulátor k tomuto typu ovšem u nás dosud neexistoval," vysvětluje Igor Šlajchrt z letecké školy Blue Sky Aviation, která simulátor nechala postavit u švýcarské firmy Elite Simulation AG a koncem dubna 2019 ho na kladenském letišti oficiálně uvedla do provozu.


FNTP II simulátor Cessna 172SP G1000, Blue Sky Aviation Kladno

FNTP II simulátor Cessna 172SP G1000



Výrobce: Elite Simulation AG, Švýcarsko
Certifikován: ÚCL, EASA, JAA
V provozu od: IV. 2019 v Blue Sky Aviation, letiště Kladno

Popis a využití:
- profesionální letový simulátor pro výcvik kvalifikace IR/SE na technologii Glasscockpit včetně reálné avioniky Garmin G1000 s SBAS modulem
- výcvik podle nejnovějších postupů PBN a přiblížení postupem LPV
- výcvik k získání licence PPL, kvalifikace létání podle přístrojů (IR), licence Obchodní pilot letounů (CPL)
- rozšíření kvalifikace EFIS a postupy IR/PBN
- rozdílový výcvik systému Garmin G1000
- ovládání autopilota GFC700
- nouzové postupy pro VFR pilota, který vlétne do podmínek IMC

Simulátor tvoří věrná kopie kabiny C-172, která zahrnuje i pracoviště instruktora, jenž řídí výcvik a konfiguruje jednotlivé situace. Kabina je o něco málo širší než v reálném letadle, právě proto, aby pohyb instruktora umožňovala.

Pozici letadla vůči zemi může žák kromě na přístrojích sledovat i na 270° parabolickém plátně před kabinou. Simulátor pracuje se dvěma typy vizuálů. Na IFR výcvik tu používají zjednodušený vizuál s jednoduchou grafikou. "Žák ve výcviku pro létání podle přístrojů se potřebuje soustředit na postupy, nemusí sledovat detaily krajiny a letišť," říká Igor Šlajchrt. 

Všechny přístroje včetně avioniky Glascockpit Garmin 1000 jsou v simulátoru zcela reálné, s aktualizovanými databázemi Jeppesen, součástí vybavení je modul SBAS. Simulátor je statický, takže se při navození konkrétní letové situace nepohybuje, leč síly působící do řízení jsou optimalizované podle reálných letových modelů a tedy velmi věrné. 

Výroba byla zdlouhavá, certifikace v ČR rovněž. "Bylo to náročné na financování i na nervovou soustavu, ale vše se nakonec podařilo a jsem moc rád, že je simulátor v provozu a pracuje podle našich představ," směje se zakladatel Blue Sky Aviation.

      Může se hodit: 

Zoom gallery- VFR Communication, on-line výuková aplikace letecké angličtiny 

Zoom gallery

- Trexee, on-line monitoring malých letadel

 

Na simulátoru se dá provádět i nácvik řešení situací, které se v reálném - v případě C-172 jednomotorovém - letadle cvičit nedají, například vysazení motoru. Nakonfigurovat lze ale také dlouhou řadu jiných možných závad a situací, k dispozici jsou i různé varianty počasí, především pro výcvik létání podle přístrojů.

Využít simulátor ale mohou i žáci, kteří jsou ve výcviku pro VFR létání. "Mají například domluvenou lekci a stane se, že počasí létání ten den zkrátka neumožní. Simulátoru ale špatné počasí nevadí, takže letět mohou, i když je venku neletové počasí," říká Igor Šlajchrt. Modul pro VFR je graficky preciznější, aby mohl nahradit výcvik v reálném letadle, například právě v případě zmíněného neletového počasí.

Protože simulátor tohoto typu je jediný ve střední Evropě, kladenští ho nabízejí pro výcvik i dalším leteckým školám. "Simulátor je certifikovaný k výcviku PPL, CPL a IFR. Je k dispozici všem leteckým školám. Zdarma jim zaškolíme instruktory a ti pak u nás mohou cvičit žáky," zakončuje Igor Šlajchrt.

Text, foto, video: Jan Dvořák 

logo_fr_transp.jpg

 


 


Trexee – monitoring letadel




» Trexee sleduje, zaznamená a ve 3D zobrazí trasu vašeho letu
» má globální pokrytí, polohu zapisuje co 10 vteřin
» detekuje vstup do zakázaných oblastí
» vaši blízcí mohou sledovat váš let on-line
» v případě potřeby vyšle nouzový signál o vaší poloze
» monitoruje průběh letu dle požadavků leteckých škol a půjčoven
» hlídá vaše letadlo na letišti (záznam otřesů)
» podává přehled o servisu a opravách letadla
» umožňuje studijní využití záznamů
» Více o aplikaci Trexee zde.

Aplikaci Trexee
můžete zakoupit zde.


Další články k aplikaci
čtěte zde.

VFR Communication


Lety do zahraničí vám usnadní výuková aplikace letecké angličtiny VFR Communication. Na trhu podobnou nenajdete.

» Vstoupit do aplikace
» Ukázková kapitola
» 10 dní zdarma - pište
» Koupit aplikaci
» Vše o aplikaci

» Kupujete si přístup do aplikace, která je on-line.
» Nemusíte ji instalovat ani stahovat.
» Přístup můžete koupit i svým blízkým ve formě dárkového certifikátu.

English VFR Communication


Nyní i pro zahraniční piloty: English VFR Communication.

» Enter the english version
» 10 days free - write to us
» To buy the application


 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Flying Revue > Články > Všeobecné letectví > První profesionální simulátor pro Cessnu 172 ve střední Evropě uvedli do provozu v Kladně
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 26.11.1925 se stalo...
26.11.1925
První let prototypu sovětského bombardovacího stroje konstrukce Andreje Tupoleva TB-1 (ANT-4), prvního velkého celokovového letadla vyráběného v Sovětském svazu.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »