FlySafe: VFR2IMC aneb vyzkoušejte si na simulátoru L-410 řešení situace po vletu do podmínek IMC

12.11.2019

Kurzy pro piloty       Létání je vzrušující disciplína. Ne vždy ale vše běží ideálně. Jak zvládat situaci po vletu do IMC podmínek, můžete v Praze od poloviny listopadu cvičit v jednodenním kurzu na simulátoru L-410 pod vedením zkušeného instruktora. 

Jak už název napovídá, v rámci kurzu Fly Safe: VFR2IMC si na letovém simulátoru letounu L-410 pod dozorem instruktora vyzkoušíte, jak rychle se může pohodový VFR let za krásného počasí změnit na drama při vlétnutí do IMC podmínek, a především se naučíte, jak takovou situaci řešit a let i za těchto podmínek bezpečně zvládnout.

"Naším cílem je připravit pilota na bezpečné zvládnutí letu při vlétnutí do podmínek IMC pro případ, že není držitelem licence IR," vysvětluje Josef Pavlíček z pořádající letecké školy FlyCzech. "V těchto situacích může jít opravdu i o život a pokud náš kurz pomůže tomu, aby si jeho jeho absolventi věděli v podobné situaci rady a jejich život nebyl ohrožen, cíl je splněn." 

» První kurz proběhne v pátek 15. listopadu 2019, do konce roku jsou plánovány ještě další dva běhy. Dohodnout lze i individuální termín. Detaily kurzu a možnost přihlášení zde

Simulátor českého letounu L-410 UVP-E20 společnosti INAERO je vybaven nejmodernějším softwarem a projekční technikou, díky nimž lze nasimulovat rozličné podmínky, které vás mohou za letu potkat, a také je řešit.

Kurz je vhodný pro piloty vlastnící licence UL, LAPL a PPL, i když sami zkušenost z řízení dopravního letadla nemají. "Ano, je to tak a není třeba se toho obávat. Starosti s ovládáním systémů letadla jsou na nás, účastníci kurzu se budou moci plně věnovat řízení," uvádí Pavlíček a dodává, že letové vlastnosti L-410 jsou velmi příjemné a podobné letovým vlastnostem menších letadel.

V jednom běhu, jenž trvá 4,5 hodiny a je určen pro maximálně tři účastníky, se vám dostane jedné hodiny teorie a tří hodin létání - z toho hodinu poletíte jako pilot řídící a dvě hodiny jako pilot pozorovatel. Součástí je samozřejmě i prostor pro odpovědi na vaše otázky. Kromě zážitku a nabytých zkušeností si domů odnesete i sadu učebních materiálů a certifikát o absolvování kurzu (pozor - kurz nenahrazuje výcvik IR).

Teoretická část kurzu zahrnuje plánování a provedení letu, základy radionavigace, letové postupy a komunikace, lidská výkonnost a omezení, meteorologie. V praktické části vás pak čeká nácvik letu pouze podle přístrojů za IMC, přiblížení a přistání pomocí ILS, komunikace se službou řízení letového provozu, ovládání a programování GPS, využití radionavigačních zařízení VOR, NDB, DME. Ani to není vše - pokud vám simulovaný let nebude stačit, můžete si po dohodě vše vyzkoušet i ve skutečném letadle.​

Lektorem kurzu je Ing. Roman Kundrata, dopravní pilot Boeingu 737-800 a absolvent ČVUT, Fakulty dopravní.

Flying Revue je mediálním partnerem kurzu.

-fr-

logo_fr_transp.jpg logo45-e1543878577633.png inaero.png


Flying Revue > Flying Revue > FR informuje > FlySafe: VFR2IMC aneb vyzkoušejte si na simulátoru L-410 řešení situace po vletu do podmínek IMC
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »