Největší veletrh všeobecného letectví v Evropě Aero 2016 v jihoněmeckém Friedrichshafenu s konal od 20. do 23. dubna 2016.
Hala B1 patřila především výrobcům ultralehkých letadel. Ti čeští es tu rozhodně neztratili.
TL Ultralight představoval na svém stánku v hale B2 kompletní výrobní řadu.
Stánek Jihlavan Airplanes s.r.o. a současný vlajkový model společnosti, Skyleader 600.
Skyleader 600 pohání motor Rotax 912 iS.
WT-9 Dynamic "OK Edition" představuje nový přístup k "tunningu" lehkých letadel.
WT-9 Dynamic OK Edition se zájemci v kokpitu vyvedeném ve světlé kůži.
Evektor SportStar.
Unikátní ultralehká "stíhačka" UL-39 Albi z dílny českých vývojářů a výrobců.
UL-39 Albi na stánku Jihlavan Airplanes s.r.o. ve vzácném okamžiku, kdy právě nebyl obklopen návštěvníky.
Albi byl po zásluze jedním z magnetů výstavy.
L-13 Blaník na stánku společnosti Blanik Aircraft CZ s.r.o. Vystavený kus je v rozpracované fázi zesilování kořene křídel na základě získání certifikátu EASA pro modernizaci letadla. Blaník L-13 tak bude moci znovu do vzduchu.
Novinkou na stánku česko-italské společnosti Zlin Aviation byl tento Shock Cub, speciál pro bush-flying s vlastnostmi STOL.
Shock Cub přitahoval zaslouženou pozornost. Romantika Bush flyingu funguje výborně.
Diamond mohl ve Friedrichshafenu slavit nedávné udělení certifikace FAA pro svůj vlajkový model DA-62.
Diamond DA-62 v detailu.
Britský dvouplošník Sherwood Ranger DS dýchl star.mi časy. Byl ovšem zbrusu nový
Bez 5€ za 80 tisíc byl na výstavě k mání plně vybavený ultralehký britský dvouplošník Sherwood Ranger DS.
Ve Friedrichshafenu se každoročně sjíždějí i slétají letci a letečtí nadšenci nejen z celé Evropy.
Stánek firmy The Aviator´s Choice, aneb vše co, potěší duši aviatika.
Nábytek pro správné letecké nadšence.
Luxusní interiérové doplňky v aviatickém stylu.
Již třetím rokem se na výstavě představují "full motion" simulátory pro lehká letadla. Nabízí je i české firmy.
Součástí výstavy i předvádění a případně prodej velkých RC modelů.
Projekt e-Volo má za sebou první pilotované lety. Do praktického využití však je stále hodně daleko.
Jako každý rok se i letos na výstavě objevilo několik hodně zvláštních konstrukcí, které už zřejmě nikdy neuvidíme. Šestimístný dvoumotorový vírník patřil k těm letošním.
Experimentální šestimístný dvoumotorový vírník.
Obojživelná "tříkolka" pro motorový závěsný kluzák. Plováky se sklápí elektricky.
Venkovní expozice před hangáry řady A.
Velká část venkovní expozice patřila bussines aviation. Na obrázku Embraer Phenom 300.
Po několika letech se na výstavě objevil znovu i ruský výrobce AeroVolga se svou amfibií LA-8C, poháněnou českými motory LOM Praha M-337C-AV01.
Krásná letadla nestárnou, což dokazovala i tato Bonanza pilota Adriana Eichhorna, vybavená přídavnými nádržemi pro let kolem světa.
Beechcraft Bonanza N1733G, se kterou pilot Adrian Eichhorn letí sólo let kolem světa.
Ke koloritu aerosalónu ve Friedrichshafenu neodmyslitelně patří i vzducholoď Zeppelin NT. Létala samozřejmě i letos.
Sikorsky CH-53 ve venkovní expozici německé Luftwaffe.
Pohled do transportního prostoru vrtulníku Sikorsky CH-53 německé luftwaffe.
Součástí vnější expozice je každoročně i trh s letadly z druhé ruky.
Letošní ročník největšího leteckého veletrhu všeobecného
letectví je za námi. Postupně vás seznámíme s tím, co zajímavého tu
bylo mezi 20. až 23. dubnem 2016 k vidění. Jako první přinášíme
fotoohlédnutí. Kromě jiného v něm sledujeme i českou stopu na
veletrhu, a ta byla jako tradičně velmi zřetelná. Více ve
fotogalerii níže.
Michal Beran, Jan Dvořák