Leden - únor 2015

 

fr_1_2015_obalka_web_2b0.jpg

Vážení čtenáři, právě držíte ve svých rukou první číslo letošního ročníku časopisu Flying revue. Časopis prošel z řady důvodů v loňském roce velmi obtížným obdobím a hrozilo mu ukončení vydávání. Nakonec se jej však podařilo zachránit. V závěru roku převzal vydavatelská práva k časopisu pan Jiří Pruša a společně s ním a dalšími členy nového týmu, který nyní za časopisem stojí, uděláme vše pro to, abychom váš oblíbený časopis nejen zachovali, ale posunuli jej ještě dál na cestě k uznávanému fóru pro letecké nadšence, sportovní piloty i letecké profesionály. Kromě vlastního časopisu, který bude i nadále vycházet s dvouměsíční periodicitou, doplněný o nové rubriky, se projekt rozšiřuje o nové webové stránky, jejichž součástí bude rovněž letecký informační portál. A samozřejmě nechybí ani nezbytný facebookový profil, kde bychom rádi nejen informovali o aktuálním dění a o přípravách nových materiálů pro časopis, ale dali i prostor vašim reakcím.

Rád bych také na tomto místě poděkoval jak původním „otcům zakladatelům“ časopisu, Martinovi Chovanovi a Tomáši Jánovi, tak původnímu vydavateli Petru Ehrlichovi za odvahu pustit se do vydávání nového leteckého titulu. Díky však patří především všem věrným čtenářům, kteří po uplynulá léta svými v převážné většině velmi pozitivními reakcemi pomohli členům redakce překonat těžké chvíle. Bez toho všeho bychom nyní nemohli stát na prahu ranveje připraveni znovu vzlétnout a vydat se na let k cíli. 

Na závěr mi dovolte, abych vám ještě popřál vše nejlepší v roce 2015, modrou oblohu a vítr v zádech.

30.12.2014 09 Guimbal G2 Cabri 20140704_3482_cr_web.jpg

Při své praxi se setkávám nejvíce s vrtulníky Robinson R22 a R44 a v nedávné minulosti jsem měl tu radost létat i Schweizer 300CB/CBi. Moje úvahy o Cabri tedy musely být nutně spojeny se srovnáváním zmíněných typů. Předem mohu konstatovat, že na mě Cabri udělal opravdu dojem. Už na první pohled je vidět při srovnávání typů R22, S300 a Cabri propastný rozdíl v použitých technologiích. více

16.2.2015 18 Stemme S6EW Skysportster stemme_skysportsters6ew_01_cr_web.jpg

Motorizovaný kluzák společnosti Stemme z německého Strausbergu má za sebou stejně jako jeho výrobce pestrou historii. Ale s příchodem Paula Masscheleina do vedení firmy se zdá, že se oběma začíná blýskat na lepší časy. více

16.2.2015 22 Rockwell Commander 114 img_0559_cr_web.jpg

Prostorná kabina, dobrý výhled, příjemné letové vlastnosti a svižná cestovní rychlost. K tomu robustní konstrukce a podvozek, který zvládne i „tankodrom“. Krásný plnokrevník, který má dodnes řadu nadšených příznivců po celém světě. více

16.2.2015 28 European Coastal Airlines european-coastal-airline_cr_web.jpg

Na složitém jadranském pobřeží plném ostrovů se lokální letecká přeprava pomocí obojživelných letadel zdá jako dobrá myšlenka. Ale od myšlenky k realizaci bývá často trnitá cesta, o čemž se přesvědčují i zakladatelé chorvatských European Coastal Airlines.  více

16.2.2015 32 Nikdy více - Let do Štrasburku sken-001_cr_web.jpg

Někdy na konci srpna 2010 přiletěl na ruzyňské letiště zbrusu nový Cirrus SR 20, na který jsem se už nějakou dobu těšil. Vybavování dokumentace trvalo z nějakých důvodů o hodně déle, než jsem doufal, a tak se po pár týdnech čekání začalo letní počasí měnit na podzimní a já jsem si stále nezalétal. V té době jsem si samozřejmě ještě neuvědomoval, že i tato zdánlivě neodvislá situace začíná vytvářet předpoklady pro leteckou nehodu, jejíž jsme mohli být já společně s tím krásným novým letadlem oběťmi – rostla ve mně totiž netrpělivost a touha už někam za každou cenu letět.  více

30.12.2014 36 Bell-Boeing V-22 Osprey hel.jpg

Na začátku osmdesátých let minulého století vyhlásilo americké ministerstvo obrany program na vývoj nového společného transportního letounu s kolmým startem a přistáním. Za ideální konfiguraci byl považován konvertoplán, koncepčně vycházející z Bellova modelu XV-15. O zakázku projevilo zájem hned několik společností. Kromě amerických firem Bell, Boeing-Vertol, Grumman a Lockheed se přihlásily i evropské společnosti Aerospatiale a Westland. S ohledem na předpokládanou rozsáhlost projektu ministerstvo obrany upřednostňovalo, aby se soutěžící spojili do týmů. Bell proto podepsal dohodu s konkurenčním podnikem Boeing-Vertol.  více

16.2.2015 44 Letecký film - Tmavomodrý svět 59_cr_web.jpg

Autorská dvojice otce a syna Svěrákových dala vzniknout filmu, který jako málokterý další je takový, jako sám život. Smutný i veselý, nikdy černobílý a vzhledem ke zpracovanému tématu také velmi a hluboce bolestný. Není to jen klasický letecký válečný film, protože se musel nutně vyrovnat i s jednou z nejčernějších kapitol naší novodobé historie, tím, jak se naše vlast zachovala ke svým hrdinům po válce. Možná i proto se film nestal nakonec takovým kasovním trhákem, jak si možná řada lidí slibovala. On se jím prostě stát nemohl, na to byl příliš dobrý a zasáhl příliš hluboko. více

16.2.2015 56 Fairchild F24H De Luxe fairchild_24h_nc16902_(n16902)_2_cr_web.jpg

Jsou stroje, které se staly symboly své doby. Chevrolet ročník 57 se stal symbolem poválečného vzestupu Spojených států, stejně tak Corvette C3 symbolem „raketového věku“ let šedesátých a éry dobytí Měsíce. Jedním ze symbolů amerického letectví let třicátých jsou bezesporu stroje Fairchild 24.  více

16.2.2015 64 Flying Legends 2014 p1360502_cr_web.jpg

Pořadatelé této jedinečné letecké show nezklamali příznivce pístových warbirdů ani v roce 2014. Třeba už jen proto, že „Legendy“ byly první a zřejmě také nadlouho poslední příležitostí vidět ve vzduchu ve formaci všechny čtyři v současné době létající Spitfiry Mk.Ia. více

16.2.2015 66 Aero Gera Kunstflugstaffel gopr6991_cr_web.jpg

Pro exkluzivní fotoreportáž o těchto krásných českých strojích pro český časopis Flying revue jsem se vypravil do Gery za Dr. Gerdem Beierleinem, patronem akrobatického létání v dnešním gerském aeroklubu. Gerd rozhodně není na německé akrobatické scéně neznámým pilotem, i když jeho akrobatická kariéra dosáhla vrcholu ještě za doby rozdělené Evropy. V roce 1979 dobyl coby kapitán akrobatické reprezentace tehdejší NDR titul vicemistra světa v letecké akrobacii. Krátce nato však úspěšnou kariéru špičkového pilota téměř ukončila havárie v Jaku-50. Gerd strávil mnoho měsíců v nemocnici a následnou rehabilitací, navíc se zdálo, že bude tehdejším leteckým úřadem nadobro uzemněn.  více

16.2.2015 70 Rozhovor - Jiří Pruša 02_cr_web.jpg

Řada čtenářů časopisu Flying revue bude znát Jiřího Prušu především díky jeho leteckým expedicím, které se svým Dynamikem OK-LEX vykonal v roce 2014, a reportážím z nich, jež na portálu iDnes výrazně pomohly medializovat v příznivém světle sportovní létání širší české veřejnosti. Pro mnoho dalších pak bude jeho jméno spojeno s profesní kariérou v ČSA a sdružení leteckých dopravců IATA. V závěru roku 2014 se pak stal majitelem práv k vydávání Flying revue, a je tedy symbolické, že jsme si k rozhovoru v prvním čísle Flying revue v letošním roce vybrali právě jeho. více

16.2.2015 76 Red Bull Air Race před sezónou 2015 p-20141025-00241_hires_jpeg_24bit_rgb_cr_web.jpg

Světová série leteckých závodů Red Bull Air Race se v loňském roce vrátila na scénu, a jaký to byl návrat! Organizátoři využili dlouhé období, kdy se nelétalo, velmi dobře a znovuzrozená série přinesla strhující závody a skvělou podívanou. A také úspěchy českých pilotů.  více

30.12.2014 82 Báječné prázdniny s CUBem fotog.jpg

Můj původní plán obletět nejlépe celou Evropu byl velice jednoduchý a spočíval v tom, že přeletím do Itálie, kde jsem si jako cílovou základnu vybral letiště Benátky Lido, a od místních pilotů získám doporučení na další cestu po malých místních letištích, ideálně ve výšce do 1000 FT AGL. Chtěl jsem poznat jednotlivé země očima místních pilotů, setkat se se zajímavými lidmi a vyhnout se mimo jiné i turisticky exponovaným destinacím a řízeným prostorům. Na oblet Evropy jsem si vyhradil dva měsíce, aniž bych měl přesný harmonogram cesty, který by mě mohl dostat do časové tísně, a tedy i do možných problémů. více

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2015 > Leden - únor 2015
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 04.12.1958 se stalo...
04.12.1958
První vzlet prototypu Baade B-152/I V1. Stroj poháněný motory Tumanskyj RD-9 absolvoval let o délce 35 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »