Když jsme připravovali článek o elektroletu Phoenix, který připravila skupina nadšenců kolem Martina Štěpánka, vzpomněl jsem si, jak ve Friedrichshafenu každoročně objevím několik projektů, o jejichž životaschopnosti by se dalo s úspěchem pochybovat. Což o to, jak říkal už Jára Cimr man, pokrok vpřed je dlážděn i objeviteli slepých uliček. Jenže ne zcela chápu, proč jsou některé z takových projektů, či dokonce celé výrobní haly hrazeny z grantů EU. Zůstává pravdou, že v letectví je množství promrhaných evropských peněz celkově asi zanedbatelné oproti jiným odvětvím a špatně létající letadlo nemůže konkurovat tak geniálním projektům, jako je splavnění Vltavy až do Českých Budějovic (coby novopečený Budějovičák se už skutečně nemohu dočkat okamžiku, až jednoho slavného dne přijede z Prahy až k nám na venkov Primátor Dittrich) nebo zcela nesmyslná nová železnice po břehu lipenského jezera. Podstatné je, že pokud se chce, nechybí kreativita, nápady a chuť do práce, mělo by to jít i jinak. A že to jde, to dokazuje Phoenix Air (a další české fi rmy) svými úspěchy za oceánem. V minulém čísle zařádil redakční šotek na obzvláště nepříjemném místě, když se v rubrice Shop u produktu leteckých brýlí Caruso objevila velmi lákavá, nicméně naprosto nereálná cena. Tímto se omlouváme jak čtenářům, kteří se v dobré víře domáhali u prodejce brýlí za tuto cenu, a samozřejmě i pracovníkům skupiny OK Aviation, kteří museli uvádět věc na pravou míru.
Kromě již zmiňovaného článku o létání s Phoenixem se můžete těšit na článek o novince českého nebe, Eurocopteru AS 350 B3, premiéře vrtulníku CH-77 Ranabot a především na krásné články od Jirky Horáka a Radima Vojty o létání s historickým Harvardem, či zápisky z létání nad Skalistými horami od Pavla Valenty.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »