Mario di Bernardi více
V předchozím článku o zajímavých osudech letecké techniky v České republice jsem Vám představil dopravní letadla, předělaná na restaurace. více
Asi každý z nás, kdo někam cestoval, narazil na odstavenou leteckou techniku, která nyní slouží jako restaurace, poutač, památník, nebo pro ty, které omrzel sádrový trpaslík, jako okrasa zahrady. více
Osobnosti Plukovníka Vlastimila Bažanta jsme v první díle povídání o jeho leteckém životě opustili ve chvíli, kdy se chýlilo k závěru jeho pětileté létání s jeho oblíbenou "cé-trojkou" (cvičný letoun Siebel Si 204). Dnes se s ním vypravíme za řízení bombardéru Il-28 a dalšími pilotními zážitky. více
Historie létání je plná silných příběhů. Příběhů pilotů, konstruktérů, mnohdy i těch, kterých se letectví třeba jen na krátkou chvíli dotklo. více
Osobnosti Mluvit s letci, kteří mají něco za sebou, je vždycky velká radost. Tentokrát jsme si povídali s plukovníkem Vlastimilem Bažantem v.v., pilotem bombardéru Il-28. Ačkoli prosovětský režim mu nakonec létání znemožnil, vzpomíná na něj s láskou, ačkoli za berany či kniplem neseděl už téměř padesát let. více
Z archivu: Letecké osobnosti - Václav Vašek II. Jaký vlastně byl MiG-29? Snesl srovnání s letadly tehdejšího "nepřítele"? A proč jsou drony nebezpečné pro lidstvo? V kokpitu "svého" MiGu-29 nám o tom všem a mnohém dalším vyprávěl pilot Václav Vašek. více
Z archivu: Letecké osobnosti - Ján Skladányi 2. Už od mládí mu přezdívají Bača a není to náhoda. Má za sebou patnáct let služby v MiGu-23 i týdny bačování v horách, jen on a ovce. Na MiG-23 nedá dopustit a říká, že když po listopadu kolegům z NATO ukázali, co dovede, dodatečně je pořádně vyděsili. Ján Skladányi alias Bača přežil svou smrt, podle něj proto, že je dítě štěstěny. Dostal jsem druhou šanci, říká muž, který se jako jediný člověk spolu se svým kolegou úspěšně katapultoval z MiGu-23 UB. Dnes dokončení. více
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »