Letecké dny a aerosalóny jsou ideální příležitostí k seznámení se stejně „postiženými“ jedinci, ať už je létání jejich povoláním, sportem, nebo jen předmětem touhy a obdivu. Ale znáte to: příjemně si popovídáte, vyměníte si vizitky, e-mailové adresy nebo telefonní čísla a slíbíte si, že se určitě jeden nebo druhý ozvete. Jenže pak hektika současného života zdrtí dobré úmysly a z navázaných kontaktů zbude zpravidla jen hrstka. S Jayem Kelleym jsme se srazili (doslova) při prolézání jedné krásně restaurované DC-3 v roce 2010 v Oshkoshi. Po chvilce jsme se setkali při rozhovoru s jejím majitelem a pak už jsem věděl, že jsem to hlavou napral rovnou do jednoho z legendárních aljašských bush pilotů.
Slovo dalo slovo a po chvilce jsem si už duchu mnul ruce nad rozhovorem pro časopis a případně dalšími články. Vše trvalo trochu déle, ale nakonec se dobrá věc podařila a v tomto čísle na vás čeká doufám zajímavý rozhovor o létání a bojování i souznění s přírodou na Aljašce. A mohu už rovnou slíbit, že se s Jayem a létáním nad drsnou aljašskou přírodou ještě v budoucích číslech našeho časopisu setkáte. A co vás čeká dále? Honza Fridrich si v Sebringu vyzkoušel americké LSA RV-12 od největšího světového výrobce letadel „ze stavebnic“. Podíváte se do Brazílie za aerolinkami TAM a do britského Sywellu za akrobatickou skupinou The Blades. S Mylesem Garlandem, který u Blades létá na pozici „Blade 1“, se nad bedfordským autodromem pustíte do bláznivého závodu se supersportem Lamborghini. A na závěr vás čeká cesta přes africký kontinent.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »