Videorozbory nehod AOPA 13. Dnešní poslední díl rozboru leteckých nehod sportovních letadel se zaměřuje na případ, kdy stroj havaroval na vodní hladině a po dopadu se převrátil. Jak uniknout z kabiny rychle se zaplňující vodou? více
Videorozbory nehod AOPA 13. Dnešní poslední díl rozboru leteckých nehod sportovních letadel se zaměřuje na případ, kdy stroj havaroval na vodní hladině a po dopadu se převrátil. Jak uniknout z kabiny rychle se zaplňující vodou? více
Videorozbory nehod AOPA 12. Dnes rozebíraná nehoda se obešla bez fatálních následků, ačkoli letadlu vysadil při vzletu motor. Pilot dokázal nouzově přistát a i s manželkou na sedadle spolucestujícího se ze silně poškozeného letadla dokázali dostat ven. Je to tedy jedna z mála příležitostí, kdy si v našem seriálu můžete poslechnout autentické svědectví pilota. více
Videorozbory nehod AOPA 11. Nehoda Piperu Arrow z listopadu 2007 ve státě Texas, USA, je obzvlášť politováníhodná - jejím viníkem je totiž nezodpovědný instruktor, který prováděl s žáky na palubě akrobatické prvky, které nebyly součástí výcviku. více
Videorozbory nehod AOPA 10. V desátém pokračování rozborů nehod sportovních letadel a doporučení, jak danou krizovou situaci řešit, resp. jak jí předejít, jsme se zaměřili na nehodu Cirrusu SR 22, k níž došlo kvůli námraze na letadle. více
Videorozbory nehod AOPA 9. Tři mrtví jsou na konci letu z Myrtle Beach v Jižní Karolíně do Plainville v Conecticatu letounem Beech V35 Bonanza v květnu 2016. Důvod? Nefunkční umělý horizont, absence záložního systému a podcenění situace pilotem a zřejmě i řídícím letového provozu. Devátý díl rozborů nehod sportovních letounů je zde. více
Videorozbory nehod AOPA 8. VFR létání nemá a nemůže zastupovat leteckou přepravu. Pokud pilot startuje se záměrem dopravit cestující do cílové destinace včas a podřídí tomu let bez ohledu na aktuální podmínky, dostává sám sebe pod velký tlak, což může vést ke vzniku chyb jako i v tomto případě při letu z Marionu v Indianě co Chicaga (Illinois). více
Videorozbory nehod AOPA 7. Dnešní případ ukazuje na to, jak se může na letadle velmi rychle, v řádu desítek sekund, vytvořit námraza a jak i dobře vycvičený a zkušený pilot nezareaguje správně. více
Videorozbory nehod AOPA 6. Dnešní případ popisuje nehodu, ke které došlo proto, že kvůli poškozené vakuové pumpě pilot přišel o funkční umělý horizont a gyrokompas. V IMC pak ztratil nad letounem kontrolu a během přiblížení havaroval. více
Videorozbory nehod AOPA 5. Pátý díl rozborů nehod sportovních letadel americké pilotní asociace AOPA je první v našem seriálu, kde popisovaná nehoda neměla fatální následky. Na psychiku pilota a jeho schopnost rychle a správně zareagovat musela být velmi náročná, jelikož přišla nečekaně a s velkou razancí. více
Videorozbory nehod AOPA 4. Pilot letounu Piper Seneca ignoroval zprávy o nepříznivém počasí na trase, letadlo při startu přesáhlo o 160 kg MTOW a mělo posunuté těžiště. Pilot zvyklý létat primárně VFR nezvládl let v IMC, navíc naplánoval trasu na hranici doletu bez prověření záložních letišť. Nezkušenost a psychický tlak kvůli docházejícímu palivu vyvrcholily ve fatální nehodu. více
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »