Domovský region | Převažující obchodní model | Globální aliance |
Amerika | Regionální síťový | Není v alianci |
Evropa | Kontinentální síťový | Star Alliance |
Afrika | Globální síťový | Oneworld |
Blízký a Střední východ | Nízkonákladový (low cost) | SkyTeam |
Dálný východ, Austrálie/Pacifik | Charterový dopravce | Jiná |
Oficiální název, státní příslušnost: | Societé Air France, S.A., Francie |
Rok vzniku: | 1933 |
IATA a ICAO kód dopravce: | AF AFR |
Volací značka (Callsign): | AirFrans |
Webová stránka: | http://www.airfrance.fr |
Hlavní huby (u nízkonákladových báze): | Paříž/Charles de Gaulle a Orly, Lyon |
Provoz do České nebo Slovenské republiky: | Ano, Praha |
Počet komerčních letů: | 428 116 | |
Počet přepravených cestujících: | 47 819 668 | |
Přepravené tuny zboží a pošty: | (tuny) | 698 617 |
Přepravené osobokilometry: | (mil.oskm) | 136 405 |
Převedené tunokilometry: | (mil.tkm) | 17 442 |
Celkový počet letadel: | 343 | |
Airbus A318 | 18 | |
Airbus A319 | 38 | |
Airbus A320 | 43 | |
Airbus A321 | 20 | |
Airbus A330-200 | 15 | |
Airbus A340-300 | 12 | |
Airbus A380-800 | 10 | |
Boeing 777-200 | 27 | Včetně 2 Boeing 777 Freighter |
Boeing 777-300 | 42 | |
Regional CAE (43 letadel): | ||
Embraer 135/140/145 | 17 | |
Embraer 170/175 | 16 | |
Embraer 190/195 | 10 | |
Brit Air (31 letadel): | ||
Bombardier CRJ-100/200 | 4 | |
Bombardier CRJ-900 | 13 | |
Bombardier CRJ-1000 | 14 | |
Airlinair (23 letadel): | ||
ATR-42 | 12 | |
ATR-72 | 11 | |
CityJet (Irsko, 21 letadel): | ||
Avro RJ85 | 18 | |
Bombardier CRJ-900 | 3 |
Air France vznikla v roce 1933 sloučením celkem 5 francouzských leteckých dopravců, založených již krátce po první světové válce. Podobně jako letečtí dopravci jiných zemí disponujících v meziválečném období zámořskými koloniemi, stihla i Air France před vypuknutím druhé světové války vybudovat systém mezikontinentálních linek spojujících Francii s řadou jejích kolonií. Spojení s francouzskými koloniemi - či po jejich osamostatnění alespoň sférami francouzského ekonomického vliu - se stala základem sítě dálkových linek Air France i v poválečném období.
V roce 1990 Air France značně posílila svou pozici na domácím trhu akvizicí vnitrostátního dopravce Air Inter a společnosti UTA, zaměřené na dálkové linky. V letech 1992-4 Air France společně s Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj (EBRD) vlastnila podíl v ČSA (a v roce 2009 se během druhého pokusu o privatizaci českého dopravce dostala až do finále tendru, z něhož nakonec odstoupila pod tlakem probíhající globální ekonomické krize).
V roce 2000 stála Air France společně s dopravci Delta, Korean Air a AeroMexico u zrodu aliance SkyTeam, jejímž evropským lídrem zůstává i po fúzi s nizozemskou společností KLM v roce 2004. Air France kontroluje i řadu menších společností zaměřených na regionální dopravu (buď je přímo vlastní, nebo s nimi spolupracuje na bázi franšízingu).
Spolu s British Airways byla jediným dlouhodobým provozovatelem nadzvukových letounů Concorde.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »