Domovský region | Převažující obchodní model | Globální aliance |
Amerika | Regionální síťový | Není v alianci |
Evropa | Kontinentální síťový | Star Alliance |
Afrika | Globální síťový | Oneworld |
Blízký a Střední východ | Nízkonákladový (low cost) | SkyTeam |
Dálný východ, Austrálie/Pacifik | Charterový dopravce | Jiná |
Oficiální název, státní příslušnost: | Travel Service a.s., Česká republika |
Rok vzniku: | 1997 |
IATA a ICAO kód dopravce: | QS TVS |
Volací značka (Callsign): | Skytravel |
Webová stránka: | http://www.travelservice.aero |
Hlavní huby (u nízkonákladových báze): | Praha |
Provoz do České nebo Slovenské republiky: | Ano, Praha, v letní sezóně i Brno, Ostrava, Pardubice, Bratislava, Košice |
Počet komerčních letů: | |||
Počet přepravených cestujících: | 4 300 000 | ||
Přepravené tuny zboží a pošty: | (tuny) | 0 | |
Přepravené osobokilometry: | (mil.oskm) | Údaj není k dispozici. | |
Převedené tunokilometry: | (mil.tkm) | Údaj není k dispozici. |
Celkový počet letadel: | 18 | |
Airbus A320 | 2 | |
Boeing 737-700 | 2 | |
Boeing 737-800 | 12 | Z toho min. 1 TVS Slovakia, 1 TVS Poland, 1 TVS Hungary |
Boeing 737-900 | 2 | |
V letní sezóně si pronajímá řadu dalších letadel - zejména Boeing 737-800, v menší míře i Airbus A320. Celkový počet letadel využívaných Travel Service během letní sezóny tak přesahuje 40. |
Historie dnes největšího leteckého dopravce České republiky Travel Service (TVS) začala v roce 1997 realizací letů pro cestovní kanceláře s využitím letounu Tu-154M určeného pro přepravu vládních činitelů České republiky, jehož zbytkovou kapacitu si TVS pronajímal. Již o rok později si ale formou operativního leasingu pořídil první Boeing 737-400 pro 168 cestujících, na němž dokázal nabídnout podstatně levnější služby než tehdejší hlavní konkurenti v charterové přepravě, společnosti ČSA (využívající tou dobou ještě zastaralé Tupolevy Tu-154M) nebo Fischer Air (létající sice rovněž s B737, ale menší verze -300 pro 148 cestujících). Charterová divize ČSA sice v roce 2000 kontrovala nasazením rovněž B737-400 s kapacitou 162 míst, ale tou dobou již TVS zařazoval do flotily tehdy nejnovější generaci Boeingů 737-800 pro až 189 cestujících, které tvoří dodnes páteř jeho flotily, čímž si ekonomickou výhodu vůči svým konkurentům udržel.
Právě Boeing 737-800, schopný realizovat bez mezipřistání až šestihodinové lety, umožnil TVS do zančné míry eliminovat dosavadní hlavní handicap charterových dopravců na českém trhu, totiž koncentraci velké části poptávky pouze na 3-5 měsíců letní sezóny: letoun totiž zvládne nonstop lety například do Perského zálivu či do východní Afriky nebo s jedním mezipřistáním lety do jihovýchodní Asie či Karibiku, kam existuje sice nikterak masová, zato však celoroční poptávka. Dalším klíčem k úspěchu TVS je poptávka po letounech schopností B737-800 i v zimě v jiných georgrafických oblastech - např. pro přepravu mezi Kandaou a Karibikem, v Indii, Perském zálivu apod., což umožňuje TVS určitou část kapacity v době evropské mimosezóny pronajímat do zahraničí. Naopak pro letní sezónu si velkou část letadlové kapacity pronajímá i s posádkami od jiných dopravců. Charterové lety nabízí kromě České republiky i ze Slovenska, Maďarska nebo POlska, kde má zřízené místní pobočky.
V roce 2004 začal TVS nabízet kromě charterových letů i pravidelné linky či veřejně dostupný doprodej volných míst na charterch pod obchodní značkou SmartWings.
Již v roce 2009 se TVS účastnil nakonec zrušeného druhého
poklusu o privatizaci Českých aerolinií, v nichž nakonec získal 34%
akcií až v roce 2015. Naopak do TVS na podzim 2015 kapitálově
vstoupila 2015 čínská investiční skupina CEFC a v roce 2016
navýšila svůj podíl na 49,92%.
Kromě charterové a pravidelné letecké přepravy nabízí TVS i
privátní lety, realizované flotilou business jetů Cessna Citation
Sovereign.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »