Červenec - srpen 2015

Červenec - srpen 2015

Může nastat mnoho situací v životě, kdy člověk nemá daleko k tomu, aby ho na chvilku přemohl pocit stresu a časové tísně. Jeden takový případ může nastat v okamžiku, kdy se Vám přes veškeré plánování sejde termín, kdy se musíte nutně přestěhovat z jednoho bytu do druhého, s termínem, kdy musíte stejně nutně (no, vlastně ještě nutněji) dotáhnout aktuální číslo časopisu a ve spolupráci s grafikem jej dostat včas do tiskárny. Jeden můj kamarád takové okamžiky popisuje slovy: „To je situace, to je situace!“

Naštěstí existují ještě jiné zážitky, které Vás nadchnou, nabijí energií pro horší časy a prostě přispějí k tomu, že si alespoň na chvilku zase myslíte, že věci kolem Vás dávají smysl. Pro mne se v období, jež uplynulo od vydání minulého čísla, takovým zážitkem stal Slet československých letadel, který se uskutečnil 20. června ve Vysokém Mýtě. Věcí, jež mne nadchly, bylo hodně. Třeba zjištění, že tak chvályhodný čin, jako je připomínání úspěchů a slavných kapitol československého letectví prostřednictvím tohoto sletu, je výsledkem práce party mladých lidí. Nadšené a velmi profesionální práce, nutno dodat. Že neméně nadšeně ke sletu přistoupili i všichni ti, kteří si onen víkend vybojovali v nepříznivém počasí cestu ze svých letišť až na LKVM a pak zase zpět. A to třeba až z daleké Žiliny. A také to, jak do toho všeho zapadl americký akrobat „Tumbling Bear“ Robin Harrison, mimo jiné i nadšený propagátor českých letadel za oceánem. S Robem by se dalo sedět a poslouchat jeho vyprávěné dlouhé hodiny. Ty jsme samozřejmě k dispozici neměli, ale i tak jsme stihli připravit krátký rozhovor, který naleznete v temto čísle.

Takže tímto bych chtěl poděkovat za nádherný den nejen pořadatelskému týmu, ale také všem těm, kteří o tomto víkendu do Vysokého Mýta dorazili. A zároveň bych chtěl popřát takové dobíjecí dny i všem svým kolegům z redakce, bez jejichž práce by časopis nebyl takový, jaký je.

 

A samozřejmě bych je moc rád popřál i Vám, našim čtenářům.

1.8.2015 78-79 Angličtina anglictina_cr_web.jpg

Znáte slovíčko „AIRMANSHIP“? Myslím, že přímý český ekvivalent slova airmanship není, nicméně jeho význam je dokonalý. Od základní poučky „pilotuj, naviguj, komunikuj“ až k poučce komunikace „poslouchej, přemýšlej, reaguj“ staví zejména na ohleduplnosti a zdravém rozumu. více

1.8.2015 77 Sport: AirRace1-Monastyr air_race_1_cr_web.jpg

Švédský pilot Thom Richard se stal vítězem prvního závodu série AirRace1 v tuniském Monastiru.  více

1.8.2015 74-76 Sport: RBAR - Čiba a Rovinj p-20150531-26081_hires_jpeg_24bit_rgb_cr_web.jpg

Závody v japonské Čibě a chorvatské Rovinji přinesly nejen rozdílné pojetí tratí a odlišné závodní podmínky, ale z hlediska českých reprezentantů také zcela odlišné výsledky. Zatímco v Japonsku Šonka nebodoval a Kopfstein ve své kategorii zvítězil, v Chorvatsku Martin Šonka vylétal vynikající druhé místo! více

1.8.2015 48-51 Software: Jeppesen Mobile FliteDeck VFR 9_cr_web.jpg

Dnes bych rád představil nejnovější VFR software renomovaného poskytovatele navigačních a plánovacích pomůcek – firmy Jeppesen. Jedná se o aplikaci s názvem Jeppesen Mobile FliteDeck VFR, kterou jsem intenzivně využíval v letošním květnu při cestě do Maroka.  více

1.8.2015 80-83 Destinace: Francie 1_cr_web.jpg

Ve Francii najdeme vlastně cokoliv, si přejeme – hory, moře, hrady, zámky, historická města, bojiště – je jen na nás, co si budeme přát. Hranice Francie je jen nějaké dvě hodiny letu od českých o trochu dále od slovenských letišť. Hned za hranicí je pak řada malých letišť, na která můžeme letět jen s pouhým podáním VFR letového plánu – například Neuhof, Haguenau, Colmar, Bâle-Mulhouse, jež nám otevřou brány Alsaska i cestu do Francie. více

28.7.2015 84-89 Cestování: Nad Vltavskou kaskádou cestovani-4896_cr_web.jpg

Vyrazit dnes na letecký VFR výlet za hranice našeho státu není až tak složité, zvláště pokud máte už nějaké ty zkušenosti s anglickou komunikací a také vhodný stroj. Ale ruku na srdce, viděli jsme už všechny krásy u nás?  více

28.7.2015 67 Aviatická pouť 2015 p1390087_cr_fcb_cr_web.jpg

Rozpálený beton, tropické vedro, ale taky spousta nádherných, přitažlivých historických letadel. Tak nějak by se dala popsat letošní jubilejní pardubická Aviatická pouť. více

28.7.2015 68-69 Sluchátka Sennheiser S1 Digital pilot-headset-sennheiser-s1-digital_cr_web.jpg

Jen málokdo nebude souhlasit s tím, že zvláště na delších letech jsou to právě sluchátka, jejichž kvalita rozhoduje o komfortním či nekomfortním pocitu členů posádky letadla, především pak pilota či pilotů. Proto když jsem dostali možnost vyzkoušet špičkový headset S1 Digital od společnosti Sennheiser, nedokázali jsme odolat. více

28.7.2015 44-47 I tvůj život visí na vrtuli! vrtule_1_cr_web.jpg

V tomto článku bychom rádi otevřeli problematiku, bohužel často opomíjenou: udržování letové způsobilosti vrtulí. Po více jak sto letech dějin moderního letectví by se chtělo říct, že jde o zbytečnou připomínku, jelikož o vrtulích už všichni všechno vědí. Svým způsobem je to pravda, protože zde nebude řečeno nic zcela objevného. Přesto praxe potvrzuje skutečnost, že mezi leteckou veřejností je mnohdy správná údržba vrtulí podceňována, nebo dokonce považována za drahou zbytečnost. V okamžiku, kdy dojde k mimořádné události, je pak často zúčastněnými za okamžitého viníka označena vrtule jako taková. Ale výrobci vrtulí i další orgány činné ve vyšetřování mimořádných událostí mají dnes k dispozici skutečně širokou škálu prostředků, kterými se lze při vyšetřování příčin mimořádné události často dopracovat ke zcela jiným závěrům, ukazujícím často na nesprávný způsob udržování letové způsobilosti vrtule uživatelem. Často je to pátrání téměř detektivní, kterému nechybí napětí a mnohdy ani překvapivý závěr hodný literárního díla z pera mistra detektivního oboru. Jeden takový případ si dnes ukážeme. Ale co je to vše platné, když podstatou věci by mělo především být to, aby k mimořádným událostem nedocházelo, létali jsme bezpečně a nebyly ohrožovány ani lidské životy, ani materiální statky. více

28.7.2015 40-42 Nikdy více: Zjisti si, s kým letíš! sken-002_cr_web.jpg

Každý má právo se rozhodnout, kdy, proč, v čem a také s kým letět. Pokud navíc neletíte jako PIC, odevzdáváte svůj život do rukou pilota. Váš život závisí na něm. Pokud máte pochybnosti, nevzdávejte se práva let odmítnout.  více

Stránkování

12 3 >
 
 
Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2015 > Červenec - srpen 2015
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 04.12.1958 se stalo...
04.12.1958
První vzlet prototypu Baade B-152/I V1. Stroj poháněný motory Tumanskyj RD-9 absolvoval let o délce 35 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »