28.7.2015
V tomto článku bychom rádi otevřeli problematiku, bohužel často opomíjenou: udržování letové způsobilosti vrtulí. Po více jak sto letech dějin moderního letectví by se chtělo říct, že jde o zbytečnou připomínku, jelikož o vrtulích už všichni všechno vědí. Svým způsobem je to pravda, protože zde nebude řečeno nic zcela objevného. Přesto praxe potvrzuje skutečnost, že mezi leteckou veřejností je mnohdy správná údržba vrtulí podceňována, nebo dokonce považována za drahou zbytečnost. V okamžiku, kdy dojde k mimořádné události, je pak často zúčastněnými za okamžitého viníka označena vrtule jako taková. Ale výrobci vrtulí i další orgány činné ve vyšetřování mimořádných událostí mají dnes k dispozici skutečně širokou škálu prostředků, kterými se lze při vyšetřování příčin mimořádné události často dopracovat ke zcela jiným závěrům, ukazujícím často na nesprávný způsob udržování letové způsobilosti vrtule uživatelem. Často je to pátrání téměř detektivní, kterému nechybí napětí a mnohdy ani překvapivý závěr hodný literárního díla z pera mistra detektivního oboru. Jeden takový případ si dnes ukážeme. Ale co je to vše platné, když podstatou věci by mělo především být to, aby k mimořádným událostem nedocházelo, létali jsme bezpečně a nebyly ohrožovány ani lidské životy, ani materiální statky.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »