28.2.2017 Od 1. března 2017 můžete létat s ultralehkými letadly do Rakouska snadněji 
Skvělá zpráva pro piloty ultralehkých letadel
dorazila z Rakouska. Od zítřka, středy 1. března 2017, smí do
vzdušného prostoru této alpské země
vstupovat ultralehké stroje, padáky a závěsné
kluzáky podle nových podmínek. Akční radius těchto
letadel a jejich pilotů se tím významně rozšiřuje. více
27.2.2017 O víkendu padl nový český rekord v délce letu horkovzdušným balonem 
České balónové létání se může od soboty pyšnit novým rekordem.
Horkovzdušný balón třídy AX10 řízený Janem Suchým a Ondřejem
Kostrhunem stanovil nejlepší hodnoty ve všech třech tradičně
sledovaných parametrech: nejdelší doba letu, největší dosažená
vzdálenost i nejvyšší dosažená výška. více
24.2.2017 Vzpomínky pilota: Představy a skutečnost 
Cesty života leteckého 2.
V obchodě už ji nekoupíte. Vyšla před lety a je
zcela rozebraná. Řeč je o knize českého zkušebního a zalétávacího
pilota Miroslava Křemene, v níž velmi otevřeně líčí svůj život za
řídící pákou i mimo ni. Zážitků z létání z doby, jejíchž pamětníků
je čím dál méně, má Miroslav Křemen na rozdávání a pro piloty by
kniha měla být tařka povinnou četbou. Na jejích stránkách se odráží
i historie československého letectví, a to i let poválečných, vše
viděno z kabiny letounů rozličných typů. Dnes díl druhý. více
23.2.2017 Satelitní navigace v IFR i VFR létání: Pozemní příprava 
Satelitní navigace v IFR i VFR létání 2.
Před týdnem jsme otevřeli nové, velmi zajímavé
téma: využití satelitní navigace pro přístrojové létání a zejména
přiblížení využitelné i na letištích, kde není k dispozici systém
ILS. Dnes o pozemní přípravě pro využití satelitní
navigace. více
22.2.2017 První dopravní letoun s řízením fly-by-wire, Airbus A320, vzlétl poprvé před třiceti lety 
Před třiceti lety, 22. února 1987, vzlétl z Toulouse prototyp
prvního dopravního letounu s fly-by-wire řízením, dnes již
legendární Airbus A320. Typ létá - byť průběžně modernizován -
dodnes. více
20.2.2017 Keď vetrone stúpali v oblakoch naslepo 
Výkonné plachtenie sa v súčasnosti
koncentruje na dlhé prelety, pri ktorých sa plachtár snaží
dosahovať vysoké preletové rýchlosti. Takmer sa zabúda na jedno
zaujímavé obdobie, keď na získanie výšky využívali plachtári
oblaky, v ktorých krúžili bez vonkajšej viditeľnosti, čiže
naslepo „bez vidu“. více
20.2.2017 Letištní hasiči aneb pojistka pro špatné chvíle 
Noční můrou každého pilota je oheň. Dokud
letadlo letí a drží pohromadě, musí bojovat s problémy sám.
Podaří-li se mu přistát, může počítat s podporou
profesionálního týmu vybaveného špičkovou technikou. Jak vypadá ten
na Letišti Václava Havla? více
17.2.2017 B777-300ER společnosti Swiss uvězněný v mrazivém kanadském městě Iqaluit opět létá. I díky An-124 Ruslan 
Let Swiss LX40 z Curychu do Los Angeles probíhal normálně až do
chvíle, kdy pilotům Boeingu 777-300ER HB-JND nad Ostrovem Prince
Charlese v severovýchodní Kanadě, tedy zhruba v polovině cesty,
systém ohlásil výpadek levého motoru. více
16.2.2017 Proudoví aristokrati na Ruzyni 
Nebojte se, následující řádky nebudou věnovány
šlechtě, nýbrž skutečným a vpravdě unikátním dopravním letounům.
Čas nezastavíme a v současné době už ani jeden z nich není
letuschopný. Je to velká škoda, avšak s jejich typickými tvary
se naštěstí můžeme setkávat v expozicích několika muzeí
s leteckou nebo i dopravní tematikou. Nebudu vás dále napínat,
hovořím o letounech Convair CV-990A Coronado. více
15.2.2017 Satelitní navigace a EGNOS může na řadě letišť nahradit chybějící ILS 
Využití satelitní navigace v letectví
1. řístrojová přiblížení si postupně nacházejí
cestu i na malá letiště. Sblížení malých a menších měst i jejich
obyvatel v Evropě se díky novým možnostem GNSS přiblížení stává
postupně realitou. Jak to všechno funguje či fungovat bude, lze
shlédnout na videu, které vzniklo v rámci projektu CaBilAvi
(Capacity Building for Aviation). více