2.3.2017 Jak se dělá moderní padákový kluzák Na návštěvě u Sky Paragliders ve
Frýdlantu nad Ostravicí S Flying Revue
jsme již mnohokrát zavítali k českým leteckým výrobcům. Ale výborné
jméno ve světě nemají jen naši výrobci ultralehkých letadel nebo
kluzáků. Létat se dá i na křídlech padákových kluzáků a i v tomto
oboru máme výrobce patřící ke světové špičce. více
1.3.2017 Když Češi plachtí v Jižní Africe, ráji plachtařů Plachtění
Jihoafrická republika je pro plachtaře a
paraglidisty rájem i výzvou. Ideální meteorologické podmínky
umožňují dosahovat skvělých výkonů a navíc severozápadní oblast
nabízí nádherné pohledy na krajinu pod vámi. Český plachtař Ondřej
Dupal to zná z vlastní zkušenosti, nedávno se vrátil ze své
poslední jihoafrické mise. více
28.2.2017 Od 1. března 2017 můžete létat s ultralehkými letadly do Rakouska snadněji Skvělá zpráva pro piloty ultralehkých letadel
dorazila z Rakouska. Od zítřka, středy 1. března 2017, smí do
vzdušného prostoru této alpské země
vstupovat ultralehké stroje, padáky a závěsné
kluzáky podle nových podmínek. Akční radius těchto
letadel a jejich pilotů se tím významně rozšiřuje. více
27.2.2017 O víkendu padl nový český rekord v délce letu horkovzdušným balonem České balónové létání se může od soboty pyšnit novým rekordem.
Horkovzdušný balón třídy AX10 řízený Janem Suchým a Ondřejem
Kostrhunem stanovil nejlepší hodnoty ve všech třech tradičně
sledovaných parametrech: nejdelší doba letu, největší dosažená
vzdálenost i nejvyšší dosažená výška. více
24.2.2017 Vzpomínky pilota: Představy a skutečnost Cesty života leteckého 2.
V obchodě už ji nekoupíte. Vyšla před lety a je
zcela rozebraná. Řeč je o knize českého zkušebního a zalétávacího
pilota Miroslava Křemene, v níž velmi otevřeně líčí svůj život za
řídící pákou i mimo ni. Zážitků z létání z doby, jejíchž pamětníků
je čím dál méně, má Miroslav Křemen na rozdávání a pro piloty by
kniha měla být tařka povinnou četbou. Na jejích stránkách se odráží
i historie československého letectví, a to i let poválečných, vše
viděno z kabiny letounů rozličných typů. Dnes díl druhý. více
23.2.2017 Satelitní navigace v IFR i VFR létání: Pozemní příprava Satelitní navigace v IFR i VFR létání 2.
Před týdnem jsme otevřeli nové, velmi zajímavé
téma: využití satelitní navigace pro přístrojové létání a zejména
přiblížení využitelné i na letištích, kde není k dispozici systém
ILS. Dnes o pozemní přípravě pro využití satelitní
navigace. více
22.2.2017 První dopravní letoun s řízením fly-by-wire, Airbus A320, vzlétl poprvé před třiceti lety Před třiceti lety, 22. února 1987, vzlétl z Toulouse prototyp
prvního dopravního letounu s fly-by-wire řízením, dnes již
legendární Airbus A320. Typ létá - byť průběžně modernizován -
dodnes. více
20.2.2017 Keď vetrone stúpali v oblakoch naslepo Výkonné plachtenie sa v súčasnosti
koncentruje na dlhé prelety, pri ktorých sa plachtár snaží
dosahovať vysoké preletové rýchlosti. Takmer sa zabúda na jedno
zaujímavé obdobie, keď na získanie výšky využívali plachtári
oblaky, v ktorých krúžili bez vonkajšej viditeľnosti, čiže
naslepo „bez vidu“. více
20.2.2017 Letištní hasiči aneb pojistka pro špatné chvíle Noční můrou každého pilota je oheň. Dokud
letadlo letí a drží pohromadě, musí bojovat s problémy sám.
Podaří-li se mu přistát, může počítat s podporou
profesionálního týmu vybaveného špičkovou technikou. Jak vypadá ten
na Letišti Václava Havla? více
17.2.2017 B777-300ER společnosti Swiss uvězněný v mrazivém kanadském městě Iqaluit opět létá. I díky An-124 Ruslan Let Swiss LX40 z Curychu do Los Angeles probíhal normálně až do
chvíle, kdy pilotům Boeingu 777-300ER HB-JND nad Ostrovem Prince
Charlese v severovýchodní Kanadě, tedy zhruba v polovině cesty,
systém ohlásil výpadek levého motoru. více