19.10.2023
Michal Mil
Michal Leontjevič Mil se narodil na ruské Sibiři. Po absolvování střední školy studoval na Sibiřském technologickém institutu, poté přestoupil na Donský institut, kde se mohl věnovat studiu aviatiky. Během studia došlo k jeho seznámení s Nikolajem Kamovem, který byl specialista na autogyra. Toho pak následoval i do konstrukční kanceláře nově vzniklého závodu na výrobu autogyr. Po skončení války dokončil Michal Mil studium a nastoupil do Moskevského vrtulníkového závodu. V roce 1951 vzlétl první typ vrtulník Mi-1, následovaly typy Mi-2, Mi-4, Mi-8 a konečně bojový vrtulník Mil Mi-24 Hind.
Michal Mil a Geoffrey de Havilland
Geoffrey de Havilland
Narodil se ve Velké Británii, vystudoval střední i vysokou školu a začal pracovat při stavbě automobilů. V roce 1909 jej však zaujalo letectví a začal se mu plně věnovat. Postavil dvě letadla a poté nastoupil do továrny Royal Aicraft Factory . V květnu 1914 přešel do továrny Airco v Hendonu, kde na základě jeho konstrukcí vyrobily řadu letadel označených DH. V roce 1920 ukončila továrna Airco činnost a de Havilland založil vlastní podnik, kde zaměstnal část bývalých kolegů. Zde vznikla řada letounů, mezi nimi populární de Havilland DH-82 Tiger Moth. V poválečném období byl postaven proudový DH-100 Vampir a především první dopravní letoun na světě de Havilland DH 106 Comet.
Autor: Vítězslav Klímek
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »