TOP 99 osobností - Giani Caproni a Glenn Curtiss

8.7.2023

Giani Caproni

Italský konstruktér již v roce 1909 zkonstruoval své první letadlo. Později byl první, kdo dodával svá letadla italské armádě. Během první světové války navrhl třímotorový bombardovací dvouplošník s označením Ca.30. Následoval dvoumotorový typ Ca.33. Tento typ se později objevil i ve výzbroji britského letectva a poté ho užívala i americká armáda. Caproni se rovněž věnoval teorii použití letectví v bojích. Jedním z jeho názorů bylo to, že by letectvo mělo být samostatnou složkou armády a zdůrazňoval jeho význam pro vedení úspěšné války.

Giani Caproni a Glenn Curtiss
Giani Caproni a Glenn Curtiss

Glenn Curtiss

Americký pionýr letectví se intenzivně věnoval nejprve cyklistice a později závodil také s motocykly. Zlomem v jeho životě se stalo členství v Letecké experimentální asociace založené Grahamem Bellem. V té době sestrojil první letoun nazvaný Red Wing. Následoval typ June Bug, který byl velmi úspěšný. V roce 1910 začal Curtiss úspěšně zkoušet provoz letounů z palub lodí včetně jejich přistávání. V průběhu první světové války vznikl zdařilý typ letounu Curtiss JN-4 „Jenny”, který byl vyroben v počtu více než 5000 kusů. Později se Curtiss spojil s bratry Wrightovými a vznikla firma Curtiss-Wright.

Autor: Vítězslav Klímek

banner_300x100_predplatne_fr_2020.jpg

Flying Revue > Články > TOP 99 osobností > TOP 99 osobností - Giani Caproni a Glenn Curtiss
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »