Zvláště v řízeném prostoru se vám může stát, že i za letu VFR vás řídící letového provozu vektoruje, tzn., že vám určuje směr vašeho letu.
Několikrát jsem zaslechl diskusi k tomu, zda se v takové situaci má letět podle GPS nebo kompasu/směrového setrvačníku – tedy podle magnetického kurzu. Obhájce GPS alternativy může tvrdit, že při použití kompasu/směrového setrvačníku může být letadlo snášeno větrem a tím pádem nebude kurz přesný. To se dá vyloučit právě použitím GPS.
Odpověď na tuto otázku je jednoduchá – měli byste vždy letět podle magnetického kurzu (magnetic heading) tak, jak jej ukazuje kompas nebo směrový setrvačník. Řídící letového provozu větrné podmínky zná a stejným způsobem řídí i ostatní letadla. Váš řídící se pravděpodobně snaží vás dostat do určitého bodu nebo se snaží vás dostat mimo nebezpečí kolize s jiným letadlem a tak je možné, že vám dá směrovou instrukci několikrát za sebou. Pokud byste letěli podle GPS „tracku“, tak už nepoletíte daný „heading“ a dostanete se tak jinam, než vás chtěl řídící mít.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »