Dopravní piloti se rutinně připravují nejen na přiblížení na nové letiště, ale také na vlastní přistání a pojíždění. Je rozhodně dobré, abyste se na nové větší letiště se složitějším dráhovým systémem připravili ještě před vlastním letem také.
Jednoduše to můžete udělat takto – vytisknout si mapu dráhového systému daného letiště při plánování vaší cesty. Při tom je potřeba, abyste věděli, kam na letišti pojedete – k handlingovému agentovi, stojánka, palivová pumpa, vzdálené parkování atd. Sami si pak naplánujte pravděpodobnou aktivní dráhu podle předpovědi směru větru. Pak plánujte, kterou pojezdovou dráhou byste mohli použít s ohledem na přistávací parametry vašeho letadla a připravte si logickou cestu k cílovému místu na letišti. Na vytištěném plánu si pak pojížděcí cestu vyznačte barevným fixem.
Letištní řízení letového provozu vám samozřejmě může přistávací nebo pojížděcí dráhu na poslední chvíli změnit, ale vy budete mít alespoň v hlavě základní cestu a víte případně, jak se od ní odchylujete. Zásadně to zlepší vaši schopnost se na neznámém letišti orientovat.
Pokud se vám stane, že si nejste při pojíždění jistí, kam máte pojíždět, pak prostě nejezděte nikam a vyžádejte si od služby řízení letového provozu podrobnější instrukce (progressive instructions). I když z vás řídící nemusí být nadšený, protože vás na základě tohoto požadavku musí vést od křižovatky ke křižovatce, je to lepší než vjet někam, kam vjet nesmíte nebo kde na vás číhá nebezpečí.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »