V Las Vegas se nelétalo, poslední letošní závod RBAR zrušil vítr. Šonka i Kopfstein letí domů zklamaní

17.10.2016

Martin Šonka ve svém stroji. Martin Šonka ve svém stroji.
Martin Šonka ve svém stroji.
Petr Kopfstein na trati. Petr Kopfstein na trati.
Petr Kopfstein na trati.
Silný vítr v posledním letošním závodě Red Bull Air Race poškodil pylony. Závod musel být kvůli větru zrušen.  Silný vítr v posledním letošním závodě Red Bull Air Race poškodil pylony. Závod musel být kvůli větru zrušen.
Silný vítr v posledním letošním závodě Red Bull Air Race poškodil pylony. Závod musel být kvůli větru zrušen.
Petr Kopfstein s fanoušky v Las Vegas 2016. Petr Kopfstein s fanoušky v Las Vegas 2016.
Petr Kopfstein s fanoušky v Las Vegas 2016.
Petr Kopfstein na trati, když ještě byla naděje, že se podaří dokončit alespoň první kolo závodu. Petr Kopfstein na trati, když ještě byla naděje, že se podaří dokončit alespoň první kolo závodu.
Petr Kopfstein na trati, když ještě byla naděje, že se podaří dokončit alespoň první kolo závodu.
Silný vítr v posledním letošním závodě Red Bull Air Race poškodil pylony. Závod musel být kvůli větru zrušen.
Silný vítr v posledním letošním závodě Red Bull Air Race poškodil pylony. Závod musel být kvůli větru zrušen.
Na trati. RBAR Las Vegas 2016.
Na trati. RBAR Las Vegas 2016.
Silný vítr poničil několik pylonů.
Silný vítr poničil několik pylonů.

Přestože si Petr Kopfstein vylétal vysněné Round 8, body si z Las Vegas neveze, Martin Šonka pak nemohl zabojovat o první vítězství, jak si plánoval. Pořadatelé totiž letošní poslední závod Red Bull Air Race kvůli počasí zrušili. 

Tréninky piloti navzdory silnému větru ještě odlétali, víkend ale přes veškerou snahu pořadatelů znamenal konec nadějím - kvalifikace a posléze i závod musely být kvůli povětrnostním podmínkám zrušeny. Kvůli větru byla zrušena už kvalifikace a v neděli se nepodařilo odletět ani kompletní první kolo závodu - trať absolvovalo jen jedenáct závodníků. Australan Hall kvůli poruše letadla vůbec nestartoval a zbylé dva stroje kvůli větrem zdevastovaným pylonům do trati vedení závodu nepustilo. 

“Je to škoda kvůli fanouškům a všem lidem, kteří vynaložili enormní úsilí, aby se závod uskutečnil. Bohužel příroda byla proti, s tím se nedá nic dělat,” posteskl si Martin Šonka. Jeho cílem původně bylo zabojovat o celkové třetí místo v šampionátu, hned po příjezdu do Las Vegas ale tým obdržel špatné zprávy - Martin totiž zpětně přišel o šest bodů z Ascotu. “Po zpětné analýze dat ze závodu v Ascotu u nás závodní komise odhalila stejný problém, jako při kvalifikaci na Lauzitsringu. Tedy že jsme překročili limit povolených otáček motoru. Dodatečně nás diskvalifikovali a vzali šest bodů,” uvedl. Místo boje o třetí místo tak chtěl Šonka alespoň ukázat, že umí být rychlý a chtěl poprvé zvítězit. “Docela jsme si věřili, těžké podmínky nám sedí. Vyhráli jsme druhý trénink, jenže pak se začalo kazit počasí." Šonka nebyl bez šance, v prvním nedokončeném kole zaletěl druhý nejrychlejší čas. Diskvalifikace a zrušený závod ve Vegas ho však nakonec odsunuly na deváté místo celkového konečného pořadí.

Celkové výsledky RBAR 2016
Celkové výsledky RBAR 2016

Pocity Martina Šonky? “Velké zklamání, bezpochyby. I když jsme měli nové letadlo, na které jsme si zvykali, mířili jsme výš. Bohužel jsme letos posbírali nějak moc penalizací a tím ztratili hodně bodů. Dokázali jsme sice, že jsme rychlí, ale nebyli jsme dostatečně konzistentní a dělali jsme chyby. Určitě si ale vše důkladně projdeme a nabrané zkušenosti nám pomohou dál. Teď už musíme myslet na novou sezónu a pořádně se na ni připravit," uzavřel Martin Šonka svoji letošní účast v RBAR. 

Petru Kopfsteinovi Vegas přineslo nejprve radost a hned nato velké zklamání. Český pilot poprvé ve své premiérové sezóně v Master Class pronikl do Round of 8, když porazil zkušeného Nicolase Ivanoffa, kvůli zrušení závodu před dokončením celého prvního kola se ale dál neletělo a Kopfstein tak přišel o důležité body, které by mu v celkovém hodnocení šampionátu zajistily na novice slušné umístění. Takto karlovarský pilot první ročník mezi nejlepšími piloty světa zakončil na předposledním místě, byť v posledním závodě Red Bull Air Race 2016 v Las Vegas by byl nejhůře pátý. Leč vítr mínil jinak.

“Byla to bláznivá sezóna, pouze jediný závod z osmi jsme odlétali celý, ostatní narušilo počasí. Vítr v Las Vegas byl velice silný a byl velký problém udržet trať v provozu. Celý rok nás provází smůla, doufám, že jsme si ji vybrali na několik sezón dopředu,” komentuje Petr Kopfstein víkend v Nevadě i svou první sezonu v Master Class. 

“Cenné a do příští sezóny příjemné je zjištění, že se neustále zlepšujeme, několikrát jsme porazili zkušenější piloty jak v trénincích a kvalifikaci, tak i v závodě. Nyní nás čeká hodně práce na letadle, abychom v prvním závodě příštího ročníku v Abú Zabí prokázali kvalitu našeho Teamu Spielberg,” uvedl druhý český pilot v mistrovské třídě RBAR Petr Kopfstein. 

Mistrem světa se už v Indianopolis před dvěma týdny stal Němec Matthias Dolderer, stříbrný je pro letošek Australan Matt Hall a na třetí pozici skončil v září tragicky zahynuvší Rakušan Hannes Arch. Martin Šonka je devátý, Petr Kopfstein čtrnáctý. 

-fr-

Foto: Red Bull Media House

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Všeobecné letectví > V Las Vegas se nelétalo, poslední letošní závod RBAR zrušil vítr. Šonka i Kopfstein letí domů zklamaní
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 26.11.1925 se stalo...
26.11.1925
První let prototypu sovětského bombardovacího stroje konstrukce Andreje Tupoleva TB-1 (ANT-4), prvního velkého celokovového letadla vyráběného v Sovětském svazu.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »