8.3.2021
Letiště Václava Havla Praha přebírá od března 2021 pod svou správu provoz asistenčních služeb pro cestující s omezenou schopností pohybu a orientace (PRM – Passenger with Reduced Mobility) a přepážku odbavení nadrozměrných zavazadel.
Tyto služby doposud zajišťoval externí dodavatel, společnost MaidPro Service. Ve všech případech služby fungují pro cestující ve stejném režimu. Cílem Letiště Praha je zvýšit kvalitu těchto služeb a mít možnost flexibilněji reagovat na případné změny.
„U všech služeb jsme zachovali stávající systém. Například u asistenčních míst zůstává stejná jejich poloha, označení, kontakty i nabízené služby. Cestující tak nepoznají žádný rozdíl. Ani přepážky nadrozměrných zavazadel nebudeme nikam přesouvat,“ říká David Prošek, manažer zodpovědný za asistenční služby a odbavení nadrozměrných zavazadel, a doplňuje: „Klademe vysoké nároky na kvalitu zákaznické zkušenosti. Proto je pro nás zásadní mít tyto důležité služby ve svých rukách, mít přímý vliv na jejich kvalitu a mít možnost měnit a zlepšovat je flexibilně kdykoliv bude potřeba.“
Letiště Praha se na přechod služeb od externího dodavatele připravovalo delší dobu. Došlo k nákupu potřebného inventáře v terminálech, jako jsou například ortopedické vozíky či vynášecí židle pro průjezd uličkou v letadle. Dále letiště investovalo do vhodné techniky na letištní plochu, a to do vozidel se zdvihací kabinou (ambulifty) a upravených minivanů. Přechod služeb si vyžádal také personální posílení, kdy Letiště Praha přijalo do nově vzniklé organizační jednotky přes 50 zaměstnanců.
Letiště Praha nabízí služby asistence jak při odletu, tak při příletu. V areálu se nachází celkem 20 kontaktních míst, ze kterých může cestující požádat o pomoc. Na každém terminálu se v rámci kontaktního místa nachází také jedna komfortní zóna, kde se cestujícímu již napřímo věnuje letištní asistent. Cestující si může službu zarezervovat dopředu, což Letiště Praha přímo doporučuje. Asistenti se tak budou moci cestujícímu věnovat ihned. Všechny potřebné informace pro využití služeb asistence, včetně všech kontaktů, najdou cestující na webových stránkách Letiště Praha www.prg.aero. Speciální přepážky nadrozměrných zavazadel se i nadále nachází v odletové hale Terminálu 1 i 2. Všechny informace, jak postupovat při odbavení či vyzvedávání nadrozměrného zavazadla, najdou cestující opět na stránkách Letiště Václava Havla Praha.
Další aktuální informace naleznete na Twitteru Letiště Praha @PragueAirport.
Autor: Tisková zpráva Letiště Praha
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »