V nové letecké sezóně se piloti neobejdou bez rádia se šíří kanálu 8,33 kHz. Kdo musí tedy rádio vyměnit a jak na to? Přinášíme také seznam nových frekvencí. více
V nové letecké sezóně se piloti neobejdou bez rádia se šíří kanálu 8,33 kHz. Kdo musí tedy rádio vyměnit a jak na to? Přinášíme také seznam nových frekvencí. více
Video z kokpitu Stát se to může. Všechno jde, jak má. Letoun pojíždí, vjíždí na dráhu, rozjíždí se a vzlétne. Ještě než doletí nad konec dráhy, motor začne vynechávat a ... více
Létání v USA je atraktivní z několika důvodů – cena benzínu je méně než poloviční oproti Evropě, neplatí se letištní ani navigační poplatky, pronájem letadla stojí také asi polovinu, letecká infrastruktura tu funguje skvěle, s vlastním létáním není spojená žádná administrativa, přátelské přijetí i zázemí pro posádky letadel na většině letišť. A co je velmi důležité – najdete tu neopakovatelnou přírodu a pro evropské oči úžasná města. více
Série praktických plakátů s piktogramy pro piloty Flying Revue chce být pilotům v oblasti bezpečného létání prospěšná i po skončení kampaně Doletíš?!. Přichází proto nyní se sérií šesti praktických plakátů, které může každé letiště či pilot využívat v denní letecké praxi. více
Pilot Jiří Pruša přistál s Dynnamicem WT-9, resp. Cessnou 172 na šesti z deseti nejkomplikovanějších letišť světa. Postupně přineseme články k přistání na každém z těchto šesti, dnes sérii startujeme úvodním rozhovorem. Co vlastně jsou ona komplikovaná letiště a proč na ně létat? více
Západní Sahara 2016 III. Naposledy jsme se rozloučili po letu v divokých turbulencích mezi Dakhlou a Ourzazate, kdy mě protivítr nejprve brzdil tak, že nebylo jisto, zda doletím na plánované letiště, aby mě v druhé části dul do zad tak, že jsem ztrátu dohnal a ještě si připsal rychlostní rekord. více
Všichni o nich pořád mluvili: už jsi byl v rumunských horách? Ne? Jak to?! To musíš vidět! Dal jsem tedy na kamarády, a na Calidusu, mém vírníku, vyrazil na jihovýchod. A nelitoval jsem ani vteřinu. více
Západní Sahara 2016 II. První část mé poslední letošní expedice Západní Sahara 2016 skončila v asi nejznámějším marockém městě Casablanca, přesněji na jeho letišti, docela napínavě. Že se budu muset na přiblížení, finále i pojíždění na stojánku mezinárodního letiště tohoto čtyřmilionového města řídit takřka sám, mě docela překvapilo. Překvapením ale nebyl konec ani ve druhé části expedice. více
Novinka: Anglická VFR komunikace pro piloty Mnozí piloti se bojí létat do zahraničí kvůli obavám z komunikace s řídícími letového provozu. Co musí udělat, aby se bát nemuseli a mohli létat mimo Česko svobodně a s radostí? více
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »