11.5.2023
Společnost Aero uzavřela smlouvu na modernizaci a generální opravu čtyř letounů L-39 vlastněných Angolou.
Jedná se o první kontrahovanou modernizaci L-39C s novým americkým motorem, který se používá i v nových letounech Aero L-39NG. Kromě remotorizace bude modernizováno avionické vybavení a provedena generální oprava draků. Zahájení modernizace se očekává ve 2. polovině letošního roku.
„Tento kontrakt považuji za další historický úspěch naší společnosti, jelikož budeme poprvé integrovat do letounů L-39 předchozí generace nový motor od společnosti Williams, který je součástí dodávek nového letounu L-39NG. Přicházíme tedy na trh s novým produktem, který se přibližuje vyvinutým standardům nového letounu L-39NG a umožní současným uživatelům letounů L-39 plynulé zavedení letounů L-39NG v blízké budoucnosti. Modernizované letouny s označením L-39CW budou v Angole využívány především pro výcvik pilotů,“ uvádí Filip Kulštrunk, výkonný vice-prezident a CCO společnosti Aero.
Angola je novým zákazníkem Aero pro modernizaci a generální opravu čtyř letounů L-39C. Obsahem kontraktu je generální oprava draku, modernizace avionického vybavení a zejména remotorizace spočívající ve výměně původních motorů za nové FJ44-4M od výrobce Williams International, které se používají v nových letounech Aero L-39NG. V době trvající nejistoty dodávek a podpory původního motoru AI-25TL z ukrajinské společnosti Motor-Sich představuje remotorizace kvalitní a bezrizikovou cestu pro uživatele L-39. „Naše provedení zajišťuje tu nejvyšší kvalitu a spolehlivost všech dodávek a servisu, proto se Angola rozhodla spolupracovat na modernizaci s námi. Pevně věříme, že právě tento typ modernizace bude realizován i pro další zákazníky,“ doplňuje Filip Kulštrunk.
Zahájení modernizace se očekává ve 2. polovině letošního roku s předpokládaným ukončením prvních letounů v roce 2025. Součástí kontraktu jsou i služby, které zahrnují výcvik pozemního a letového personálu, dodávky náhradních dílů, pozemního vybavení, leteckou výstroj a další. Letouny budou dopraveny v kontejnerech a jejich předání po dokončení zpět bude provedeno stejným způsobem. Uzavřením tohoto kontraktu Aero upevnilo svou pozici dodavatele řešení výcviku pilotů v subsaharské Africe a podpořilo své další obchodní aktivity v daném regionu.
Aero vyrobilo na 2 900 letounů L-39 Albatros, z nichž stovky stále létají po celém světě. Albatrosy jsou historicky nejúspěšnějšími cvičnými proudovými letouny. Mnoho zemí je ale využívá i pro další úkoly, například průzkumné mise či ochranu hranic. Aero v minulých letech dokončilo zakázky na údržbu, opravy a modernizace letounů L-39C a L-39ZA od čtyř zahraničních zákazníků z Afriky a střední Asie, nyní probíhají generální opravy a modernizace letounů L-39 bulharských vzdušných sil. Letouny L-39 Albatros by měly být do budoucna nahrazeny novým letounem Aero L-39NG, který se díky úspěšné certifikaci těší velkému zájmu uživatelů po celém světě.
Autor: Tisková zpráva Aero Vodochody
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »