Aero uzavřelo nový kontrakt na modernizaci angolských letounů L-39

11.5.2023

Společnost Aero uzavřela smlouvu na modernizaci a generální opravu čtyř letounů L-39 vlastněných Angolou.

Jedná se o první kontrahovanou modernizaci L-39C s novým americkým motorem, který se používá i v nových letounech Aero L-39NG. Kromě remotorizace bude modernizováno avionické vybavení a provedena generální oprava draků. Zahájení modernizace se očekává ve 2. polovině letošního roku.

l39c_02.jpg

„Tento kontrakt považuji za další historický úspěch naší společnosti, jelikož budeme poprvé integrovat do letounů L-39 předchozí generace nový motor od společnosti Williams, který je součástí dodávek nového letounu L-39NG. Přicházíme tedy na trh s novým produktem, který se přibližuje vyvinutým standardům nového letounu L-39NG a umožní současným uživatelům letounů L-39 plynulé zavedení letounů L-39NG v blízké budoucnosti. Modernizované letouny s označením L-39CW budou v Angole využívány především pro výcvik pilotů,“ uvádí Filip Kulštrunk, výkonný vice-prezident a CCO společnosti Aero.

fr_rekord_doletu_fcb_1644x624_px_bez_km.jpg

Angola je novým zákazníkem Aero pro modernizaci a generální opravu čtyř letounů L-39C. Obsahem kontraktu je generální oprava draku, modernizace avionického vybavení a zejména remotorizace spočívající ve výměně původních motorů za nové FJ44-4M od výrobce Williams International, které se používají v nových letounech Aero L-39NG. V době trvající nejistoty dodávek a podpory původního motoru AI-25TL z ukrajinské společnosti Motor-Sich představuje remotorizace kvalitní a bezrizikovou cestu pro uživatele L-39. „Naše provedení zajišťuje tu nejvyšší kvalitu a spolehlivost všech dodávek a servisu, proto se Angola rozhodla spolupracovat na modernizaci s námi. Pevně věříme, že právě tento typ modernizace bude realizován i pro další zákazníky,“ doplňuje Filip Kulštrunk.

l39c_01.jpg

Zahájení modernizace se očekává ve 2. polovině letošního roku s předpokládaným ukončením prvních letounů v roce 2025. Součástí kontraktu jsou i služby, které zahrnují výcvik pozemního a letového personálu, dodávky náhradních dílů, pozemního vybavení, leteckou výstroj a další. Letouny budou dopraveny v kontejnerech a jejich předání po dokončení zpět bude provedeno stejným způsobem. Uzavřením tohoto kontraktu Aero upevnilo svou pozici dodavatele řešení výcviku pilotů v subsaharské Africe a podpořilo své další obchodní aktivity v daném regionu.

banner_knizni_edice_fr_640x200.jpg

Aero vyrobilo na 2 900 letounů L-39 Albatros, z nichž stovky stále létají po celém světě. Albatrosy jsou historicky nejúspěšnějšími cvičnými proudovými letouny. Mnoho zemí je ale využívá i pro další úkoly, například průzkumné mise či ochranu hranic. Aero v minulých letech dokončilo zakázky na údržbu, opravy a modernizace letounů L-39C a L-39ZA od čtyř zahraničních zákazníků z Afriky a střední Asie, nyní probíhají generální opravy a modernizace letounů L-39 bulharských vzdušných sil. Letouny L-39 Albatros by měly být do budoucna nahrazeny novým letounem Aero L-39NG, který se díky úspěšné certifikaci těší velkému zájmu uživatelů po celém světě.

Autor: Tisková zpráva Aero Vodochody

Flying Revue > Články > Vojenské letectví > Aero uzavřelo nový kontrakt na modernizaci angolských letounů L-39
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »