Aero podepsalo smlouvu na generální opravu a modernizaci letounů L-39 Albatros bulharských vzdušných sil

23.12.2023

Společnost Aero uzavřela kontrakt na generální opravu letounů L-39 Albatros s ministerstvem obrany Bulharska.

Součástí smlouvy je i částečná modernizace strojů. Kontrakt vychází z rámcové smlouvy, která byla uzavřena v listopadu 2022 a je platná po dobu čtyř let.

„Těší mě pokračování úspěšné kooperace s bulharskými vzdušnými silami. Systematicky pracujeme na upevňování a rozvíjení vztahů se současnými uživateli našich letadel. Bulharsko se připojilo k zákazníkům, se kterými Aero dlouhodobě spolupracuje. Nyní navazujeme již druhým kontraktem na opravy bulharských letounů L-39ZA,“ uvádí Filip Kulštrunk, viceprezident pro obchod Aero Vodochody.

Reklama

l-39_bulharskych_vzdušných_sil_1.jpg

zaec.cz.jpg

Podle smlouvy Aero provede generální opravu dvou strojů L-39ZA, včetně dvou motorů. Na zakázce bude spolupracovat i strategický partner LOM Praha, který opraví motory AI-25TL. Rozsáhlé práce na generální opravě a dílčí modernizaci Aero zahájí v lednu 2024, kdy budou letouny do vodochodské továrny dopraveny. Plánuje se, že letouny zpět do Bulharska poletí po vlastní ose. Na objednávce se budou podílet i další dodavatelé z České republiky, kteří spolupracují s Aero. Tato zakázka vychází z rámcové smlouvy, kterou uzavřelo Aero s ministerstvem obrany Bulharska letos v lednu. První dvě letadla určené ke generální opravě a modernizaci byly do Aero převezeny již v lednu 2023, nyní následují další dva stroje L-39ZA.

l-39_bulharskych_vzdušných_sil1.jpg

Součástí kontraktu je i částečná modernizace, kdy bude nahrazena především původní ruská avionika za západní a dojde tak k modernizaci navigace, komunikace, identifikace a záznamových zařízení. Samotná generální oprava zajistí obnovení meziopravní doby letounů na 7,5 roku nebo 1 500 letových hodin.

l-39_bulharskych_vzdušných_sil2.jpg

Aero vyrobilo na 2 900 letounů L-39 Albatros, z nichž stovky stále létají po celém světě. Albatrosy jsou historicky nejúspěšnějšími cvičnými proudovými letouny. Mnoho zemí je ale využívá i pro další mise, například průzkumné mise či ochranu hranic. Letouny L39 Albatros by měly být do budoucna nahrazeny novou platformou L-39NG, která kombinuje moderní avionické systémy, mimořádně účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti. Platforma L-39NG umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky plnohodnotného, moderního, komplexního a nákladově efektivního vojenského výcviku vzdušných sil. Kromě tréninku pilotů je vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise. která kromě cvičné verze umožňuje i lehkou bojovou a průzkumnou variantu.

 

Autor: Tisková zpráva Aero Vodochody

banner_300x100_predplatne_fr_01_12_2023.jpg

Flying Revue > Články > Vojenské letectví > Aero podepsalo smlouvu na generální opravu a modernizaci letounů L-39 Albatros bulharských vzdušných sil
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 06.04.1909 se stalo...
06.04.1909
V Buoy ve Francii vzlétl první letoun zkonstruovaný kompletně Henri Farmanem. Stroj označovaný jako Farman III, nebo někdy též Farman HF1, se stal prvním letounem využívajícím pro příčné řízení křidélek umístěných na odtokové hraně na konci křídla.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: