Aero L-39NG v číslech: 300 dodavatelů, 14 000 součástek, 31 000 hodin práce

23.10.2022

Na výrobu letounu L-39NG společnosti Aero Vodochody je potřeba zhruba 14 000 součástek.

Více jak polovinu z nich Aero dokáže vyrobit ve vlastních provozech. Komponenty pro cvičný proudový letoun z české produkce dodává celkem 300 českých
a zahraničních firem. Přibližně 60 % dodavatelů jsou společnosti z České republiky. Sériová výroba s vysokou přidanou hodnotou je šancí i pro další tuzemské zástupce nejen z oblasti leteckého průmyslu.

foto_aero_vodochody_l-39ng_1.jpg

Od září 2022 společnost Aero Vodochody zakládá jednu skořepinu trupu L-39NG pro sériovou výrobu měsíčně. Tradiční český výrobce letadel potřebuje na zkompletování jednoho letounu L-39NG přibližně 14 000 součástek. Přitom si dokáže sám vyrobit větší část potřebných dílů, což je asi 8 200 komponent. Na jeden cvičný letoun L-39NG je dále potřeba asi 8 500 metrů různých kabelů, 17 500 ks nýtů a 31 000 hodin lidské práce. První sériový kus Engéčka má být dokončen do konce letošního roku.

banner_300x100_predplatne_fr_2020.jpg

„Chceme, aby z produkce L-39NG dlouhodobě těžil celý český průmysl a tisíce zaměstnanců ve výrobě a dodavatelském řetězci. Snažíme se proto do dodávek zapojovat co nejvíce tuzemských firem. Plánované navyšování výrobních kapacit bude určitě příležitostí pro další místní dodavatele,“ uvedl Viktor Sotona, prezident a CEO společnosti Aero Vodochody.

foto_aero_vodochody_l-39ng_2.jpg

Aero spustilo sériovou výrobu cvičného letounu L-39NG, který je vhodným řešením pro výcvik pilotů moderních vzdušných sil, před několika měsíci. Při sériové výrobě Engéčka a jeho komponent se kontroluje shoda s technickou dokumentací, dodržení výrobních postupů, rozměry, hmotnost, vzhled
a funkčnost, u celého letounu pak ještě vlastnosti za letu.

baner_flying_revue_slovensko_z_neba.jpg

Před zahájením sériové výroby ale letoun a jeho vybavení musely projít etapou vývoje a certifikace, jejíž součástí byly i mnohé speciální zkoušky. Jednalo se například o materiálové zkoušky, statické
a únavové zkoušky, zkoušky klimatické odolnosti, zkoušky elektromagnetických interferencí, vibrační zkoušky, pádové zkoušky podvozků, zkoušky odolnosti konstrukce proti nárazu ptáka ve vysoké rychlosti, zkoušky záchranného systému pilotů atd.

foto_aero_vodochody_l-39ng_3.jpg

Společnost Aero Vodochody uspořádala nedávno pro tuzemské i zahraniční dodavatele součástek na L-39NG speciální dodavatelskou konferenci. „Hlavním tématem setkání byla efektivita spolupráce, protože pro výrobu Engéčka potřebujeme tisíce součástek od dodavatelů z celého světa. V současnosti nám dodává komponenty asi 180 českých firem a z těch zahraničních spolupracujeme zejména s dodavateli z Velké Británie, Spojených států amerických, Itálie, Francie a Německa,“ řekl Josef Mašín, viceprezident pro nákup společnosti Aero Vodochody.

Mezi hlavní české dodavatele pro cvičný letoun L-39NG patří například firmy První brněnská strojírna Velká Bíteš, Jihlavan, MIKROTECHNA PRAHA, SPEEL PRAHA, MESIT, Primapol-Metal-Spot, Aircraft Industries, CHARVÁT Group, QUITTNER & SCHIMEK, Jihostroj, Technometra Český Brod, Rubena, VR Group, LPP, AEV spol. s r.o. nebo Compo Tech PLUS.

banner_fr_300x300_videobanka_cz_fin.jpg

Flying Revue > Články > Vojenské letectví > Aero L-39NG v číslech: 300 dodavatelů, 14 000 součástek, 31 000 hodin práce
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 23.11.1916 se stalo...
23.11.1916
V jednom z nejznámějších leteckých soubojů první světové války bylo Manfredem von Richthofenem sestřeleno britské stíhací "eso" Lanoe Hawker, VC.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »