Aero 2017 otevřelo brány

6.4.2017

Větroně letos najdete v hale B5 - včetně expozice společnosti Blaník Aircraft. Větroně letos najdete v hale B5 - včetně expozice společnosti Blaník Aircraft.
Větroně letos najdete v hale B5 - včetně expozice společnosti Blaník Aircraft.
Úterní představení elektroletů Extra 330LEÚterní představení elektroletů Extra 330LE
Úterní představení elektroletů Extra 330LE
Pilot Walter Kampsmann v kokpitu Extry 330LE Pilot Walter Kampsmann v kokpitu Extry 330LE
Pilot Walter Kampsmann v kokpitu Extry 330LE
Elektrolet Extra 330LE ve výstavní hale.Elektrolet Extra 330LE ve výstavní hale.
Elektrolet Extra 330LE ve výstavní hale.
S elektrolety se představil také nejstarší letuschopný letoun na území Německa, Klemm 25. Ve své době představitel úsporného ekologického létání. S elektrolety se představil také nejstarší letuschopný letoun na území Německa, Klemm 25. Ve své době představitel úsporného ekologického létání.
S elektrolety se představil také nejstarší letuschopný letoun na území Německa, Klemm 25. Ve své době představitel úsporného ekologického létání.
Jedna z letošních novinek, norská amfibie Equator.
Jedna z letošních novinek, norská amfibie Equator.
Jedna z letošních novinek, norská amfibie Equator.
Jedna z letošních novinek, norská amfibie Equator.
Z příprav na otevření letošního jubilejního aerosalónu.
Z příprav na otevření letošního jubilejního aerosalónu.
Statická stojánka před výstavními hangáry Aero 2017.
Statická stojánka před výstavními hangáry Aero 2017.
GyroMotion, přerovský vírník, který smí jezdit po silnici.
GyroMotion, přerovský vírník, který smí jezdit po silnici.
GyroMotion, přerovský vírník, který smí jezdit po silnici.
GyroMotion, přerovský vírník, který smí jezdit po silnici.
Aero 2017, vystavovatelé z České republiky.
Aero 2017, vystavovatelé z České republiky.
Logo jubilejního aerosalónu Aero 2017.
Logo jubilejního aerosalónu Aero 2017.

AERO 2017  Včera se otevřely brány výstaviště v německém Friedrichshafenu na břehu Bodamského jezera, aby již po pětadvacáté přivítaly návštěvníky největší evropské výstavy všeobecného letectví. 

Jedním z nosných témat letošního ročníku je opět elektropohon letadel. V rámci sekce e-flight připravili včera pořadatelé pro novináře a pozvané odborníky na letišti ve Friedrichshafenu malou leteckou přehlídku, kde se představily mimo jiné elektromotory poháněné stroje Magnus eFusion, Extra 330le, eGenius nebo Antares 23E. Všechny tyto letouny se představí také v rámci sobotní závěrečné airshow a na stáncích svých tvůrců budou k vidění v průběhu výstavy. 

Co uvidíte na letošním ročníku aerosalónu všeobecného letectví AERO 2017?

Na návštěvníky čeká i letos celá řada výstavních premiér, z nichž v tento okamžik stojí za zmínku například malý dopravní Tecnam P2012 Traveller, nebo čtyřmístný Pipistrel Panthera vybavený již šestiválcovým motorem Lycomingem IO-540V umožňujícím provoz na bezolovnatý benzin, což byl jeden ze základních rysů nového letounu, který slovinský výrobce sliboval při premiéře původní Panthery v roce 2014.

Plán výstaviště. Po kliknutí si můžete přečíst výstavní zaměření jednotlivých hal, po vyzoomování pak naleznete na plánu i vystavovatele.
Plán výstaviště. Po kliknutí si můžete přečíst výstavní zaměření jednotlivých hal, po vyzoomování pak naleznete na plánu i vystavovatele.

Piper představuje svou vlajkový produkt turbínový Piper M600, rakouský Diamond Aircraft pak turbínový cvičný DART-450. 

Samozřejmě v kategoriích ultralehkých a lehkých letadel (a nejen v nich) zde mají jako každoročně silné zastoupení i české a slovenské firmy. 

A konečně letos se po loňském „půstu“ dočkají opět i příznivci tichého letu, protože letos na AERU vystavují ve velkém i výrobci větroňů. Letos je najdeme poněkud netradičně v B5. 

V sobotu se koná airshow, poletí například Klemm 25, Extra 300 Elektro nebo Suchoj SU-MX 26. Celý program zde. Pokud se na Aero chystáte, stáhněte si do mobilu praktickou aplikaci pro návštěvníky z webu Aero 2017.

O loňském ročníku si můžete přečíst v článku Aero Friedrichshafen 2016. I méně může být více a silná česká stopa.

Veletrh se ve Friedrichshafenu koná už od roku 1977, letos tu tedy kromě toho, že se jedná o jubilejní 25. ročník, oslaví i 40 let existence přehlídky. Proč ten rozpor v číslech? Až do roku 2009 se výstava konala ve dvouletých cyklech. Prvních 15 let byl součástí přehlídky RMF (Rennsport-Motor-Freizeit), v roce 1992 pořadatelé usoudili, že si mohou dovolit osamostatnění letecké části a v roce 1993 poprvé veřejnosti představili Aero jako svébytnou přehlídku. 

V celkem 11 výstavních halách a přilehlých venkovních prostorách místního letiště se každoročně uchází o přízeň tří desítek tisíc návštěvníků kolem 600 stovek vystavovatelů z celého světa včetně Česka. Návštěvníci tu najdou vše, nač si v oboru všeobecného letectví vzpomenou. Jedno a dvoumístná letadla, vírníky, motorové padáky, ale i vrtulníky nebo business jety. A pochopitelně vybavení, příslušenství nebo náhradní díly. Každý rok tu výrobci a vývojáři představují i nové trendy a technologie. 

Z Friedrichshafenu Michal Beran

Foto: Aero Friedrichshafen 

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Historie letectví > Aero 2017 otevřelo brány
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »