Největší evropský veletrh pro všeobecné letectví Aero 2019 otevřel brány

11.4.2019

Aero 2019      Největší odborný letecký veletrh všeobecného letectví Aero 2019 začal. Do areálu na břehu Bodamského jezera na jihu Německa se sjel rekordní počet vystavovatelů. 

757 vystavovatelů ze 40 zemí činí z letošního, již dvacátého sedmého ročníku největší událost v historii veletrhu. Polovinu vystavovatelů tvoří domácí společnosti, každý druhý přijel ze zahraničí, řada jsou vystavovatelé z České republiky. Dosud nejsilnějším ročníkem bylo ročník 2017, kdy se v halách Messe Friedrichshafen GmbH sešlo 707 vystavovatelů. 

Až do soboty 13. dubna 2019 uvidíte ve Friedrichshafenu letadla, zařízení, přístroje i softwarové produkty z oblasti všeobecného letectví. Vystaveny budou sportovní letouny pro motorové i bezmotorové létání, ultralighty, vrtulníky, kluzáky a kluzáky, obchodní letouny. Prolínat výstavou bude i jeden z trendů posledních let, letadla s pohonem na elektřinu, Siemens eAircraft například představí hybridní elektrické pohony.

Firma Horten Aircraft z německého Eisenachu předvede létající křídlo s tlačnou vrtulí a bez ocasních ploch. Dvoumístný letoun Horten HX-2 s motorem Rotax 912 iS o výkonu 100 PS sestává z krátkého trupu, v němž je umístěna kabina pilota, a křídel o rozpětí 11 metrů. Vrtule se nachází za kabinou pilota. Dle výrobce by měly aerodynamické parametry stroje přinést snížení spotřeby paliva. Koncept i jeho název odkazuje k bratrům Hortenům, kteří s konceptem létajícího křídla pracovali u kluzáků již ve 30. letech minulého století.

Junkers Flugzeugwerke AG z Dübendorfu toho času staví podle originálních plánů již druhou repliku šestimístného letounu Junkers F13, prvního celokovového dopravního letadla (1919). První replika F13 z Dübendorfu již létá. V plánu je postavit pět kusů. Na stánku uvidíte také WACO YMF, zbrusu nový dvouplošník ve stylu 30. let. Třísedadlový letoun je dostupný ve verzi VFR i IFR.

Nový model TBM 940 francouzského výrobce letadel DAHER, který se může pochlubit maximální rychlostí 610 km/h, je jedním z nejrychlejších turbovrtulových letounů na světě. Šestimístný letoun (včetně pilota) se špičkovou avionikou certifikovaný pro létání podle přístrojů je vybaven plně automatickým systémem odmrazování křídel a může létat za každého počasí.  

AERO 2019 představí i kluzáky, v jejichž výrobě je Německo světovou velmocí a světově proslulá je výroba kluzáku i v Československu a Česku. Pořadatel nabízí jako lákadlo model Arcus německé firmy Schempp-Hirth. Dvoumístný stroj s rozpětím 20 metrů je podobně jako české Sharky z HPH Kutná Hora vybaven přídavným motorem (volitelně spalovacím, resp. elektrickým), který umožňuje autonomní vzlet bez asistence vleku nebo vlečné. Po dosažení požadované výšky může být motor vypnut a uložen uvnitř trupu a dál může stroj pokračovat v letu jako klasický kluzák. , aby se plavidlo přepnulo do režimu kluzáku. 

Nová verze V2 Jet od americké letecké společnosti Cirrus je jediným obchodním letounem na světě, který je vybaven integrovaným záchranným padákovým systémem, jak to známe například ze slovenského Dynamicu WT-9. Systém dokáže v případě fatální poruchy celý letoun snést k zemi tak, aby bylo zajištěno přežití posádky. 

Veletrh se ve Friedrichshafenu koná už od roku 1977, až do roku 2009 to bylo ve dvouletých cyklech, od té doby je akce každoroční. Prvních 15 let byl součástí přehlídky RMF (Rennsport-Motor-Freizeit), v roce 1992 pořadatelé leteckou část osamostatnili a v roce 1993 poprvé veřejnosti představili Aero jako svébytnou přehlídku. V celkem 11 výstavních halách a přilehlých venkovních prostorách místního letiště se každoročně uchází o přízeň tří desítek tisíc návštěvníků kolem sedmi stovek vystavovatelů z celého světa včetně Česka. 

Návštěvníci tu najdou vše, nač si v oboru všeobecného letectví vzpomenou. Jedno a dvoumístná letadla, vírníky, motorové padáky, ale i vrtulníky nebo business jety. A pochopitelně vybavení, příslušenství nebo náhradní díly. Každý rok tu výrobci a vývojáři představují i nové trendy a technologie. 

AERO 2019 probíhá až do soboty 13. dubna 2019, brány se otevírají v 9 hodin ráno a uzavírají v 17 hodin navečer.  Další informace naleznete na adrese www.aero-expo.com

-fr- 

Zdroj: Aero Friedrichshafen 2019

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Všeobecné letectví > Největší evropský veletrh pro všeobecné letectví Aero 2019 otevřel brány
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 26.11.1925 se stalo...
26.11.1925
První let prototypu sovětského bombardovacího stroje konstrukce Andreje Tupoleva TB-1 (ANT-4), prvního velkého celokovového letadla vyráběného v Sovětském svazu.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »