V Praze se bude provádět traťová údržba A320neo a B737 MAX. CSAT získala certifikaci jako jedna z prvních v Evropě

4.12.2017

Jako první v Česku a jako jedna z prvních v Evropě získala společnost Czech Airlines Technics (CSAT) od Úřadu pro civilní letectví osvědčení, které pracovníky CSAT opravňuje provádět traťovou údržbu pro nové verze letadel Airbus A320neo a Boeing 737 MAX. Certifikaci a proškolené zaměstnance na letadla, které přichází teprve postupně do provozu v letošním roce, má v Evropě zatím jen několik nezávislých společností.

Airbbus A320neo. Zdroj: Český AeroholdingZoom gallery
Airbbus A320neo. Zdroj: Český Aeroholding
   Boeing 737 MAX. Zdroj: Český AeroholdingZoom gallery
Boeing 737 MAX. Zdroj: Český Aeroholding

Proces certifikace trval přibližně jeden rok, samotné školení leteckých mechaniků kolem půl roku. Školení na typ Boeing 737 MAX probíhalo přímo v sídle společnosti Boeing v Seattlu ve Spojených státech amerických. Pro Airbus A320neo pak u schválených evropských výcvikových organizací.

„Jsem rád, že se nám podařilo certifikaci získat jako prvním v České republice a zároveň mezi prvními organizacemi MRO v Evropě. CSAT tak může poskytovat traťovou údržbu všem stávajícím zákazníkům, kteří nové verze letadel provozují, ale můžeme nabídnout své služby i dalším leteckým společnostem, které je do své flotily teprve postupně zařadí,“ uvedl Ivan Pikl, člen představenstva Czech Airlines Technics. „Zároveň budeme usilovat i o osvědčení na těžkou údržbu pro MAX a NEO, abychom mohli i v tomto typu údržby našim zákazníkům v budoucnu nabídnout komplexní služby,“ dodal Pikl.

Každá organizace oprávněná k provádění údržby musí mít vždy vyškolený personál (kvalifikované mechaniky a avioniky pro konkrétní typ letadla), přesně stanovené pozemní vybavení a nářadí, prostory, ve kterých bude údržbu provádět, a přístup k potřebné technické dokumentaci, podle které je údržba prováděna. Po splnění všech těchto požadavků požádala společnost CSAT na Úřadě pro civilní letectví ČR o rozšíření oprávnění na traťovou údržbu na nové verze letadel, které na základě auditu přímo ve společnosti úřad udělil.

Konkrétně se nové osvědčení týká verzí letounů Boeing 737 MAX a Airbus A319/320/321 neo, které používají nové motory společnosti CFM (Snecma-General Electric). U nich došlo také k vylepšení aerodynamických vlastností trupu a křídel letadel a celkově ke snížení hmotnosti vlivem konstrukčních úprav.


Údržba letadel. Zdroj:CSAT

Traťová údržba letadel se provádí pravidelně (např. na denní či týdenní bázi), ale i nepravidelně. Během ní probíhá celková kontrola letadla, doplnění provozních kapalin, odstranění drobných závad a dochází ke kontrole i jednotlivých částí letadla, při které se zhodnotí, zdali je letadlo v pořádku a je způsobilé k dalšímu letu. 

Czech Airlines Technics se zaměřuje se na opravy a údržbu letadel a letecké techniky v rámci těžké údržby (base maintenance), traťovy údržby (line maintenance), údržby letadlových celků (components maintenance), podpory provozovatelů (engineering) a údržby letadlových podvozků (landing gear maintenance). Modifikaci Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG CSAT realizovala jako první v kontinentální Evropě, provádí úpravy Sharklets na letounech Airbus A320. Loni CSAT provedlo přes 100 zakázek těžké údržby na letadlech typu B737, A320 Family a ATR, většinou na letadlech zahraničních zákazníků. Mezi klienty CSAT patří České aerolinie, Finnair, Transavia Airlines, Germania, Travel Service, KLM Royal Dutch Airlines a NEOS. 

-fr-

Zdroj: Český aeroholding, a.s.

Flying Revue > Články > Letecká doprava > V Praze se bude provádět traťová údržba A320neo a B737 MAX. CSAT získala certifikaci jako jedna z prvních v Evropě
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 26.11.1925 se stalo...
26.11.1925
První let prototypu sovětského bombardovacího stroje konstrukce Andreje Tupoleva TB-1 (ANT-4), prvního velkého celokovového letadla vyráběného v Sovětském svazu.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »