21.12.2014
Když jsem v březnu roku 2002 ve Wiener Neustadtu testoval pro L+K tehdejší novinku na evropském nebi, letoun DA 40 s dieselovým motorem TAE 125, netušil jsem ani v nejmenším, že to bude trvat dlouhých jedenáct let, než se v Evropě objeví nová jednomotorová čtyřsedadlovka.
Společnost Tecnam byla tehdy známá především díky svým konstrukcím v oblasti ultralightů. To, že to bude právě Tecnam, který po více než desetiletí klidu na evropském nebi přijde s novou konstrukcí čtyřsedadlového letounu, by tehdy nikoho nenapadlo. Tedy nikoho, kdo nezná profesora Luigiho Pascala, konstruktéra slavné Partenavie, konstruktéra, který ví, jak své konstrukce trochu zvětšit a také trochu zmenšit, a přitom vždy trochu přidat na již i bez toho dobrých letových vlastnostech. Čtenář jistě tuší, že nyní mám na mysli právě „la picolla Partenavia“, tedy dvoumotorový Tecnam P2006T. Opačným směrem se „professore“ vydal u jednomotorové konstrukce. V tomto případě vychází z trochu hranaté klasiky v oblasti UL, tedy legendárního Echa, které se v téměř nezměněné podobě vyrábí již více než 20 let a pro neutuchající zájem se letos dočká limitované edice retro. Pokračuje pak přes Echo Super, jež se již trochu zakulacovalo, až po VLA dvousedadlovku Tecnam P2008JC, která očarovala i Air France. Nový stroj P2010 s P2008JC nezapře podobu, a to jak opticky, tak v oblasti konstrukce. Pojďme se podívat na „la grande monomotore“ trochu zblízka.
Na cestu k výrobci do Itálie se náš malý tým ve složení Ing. Petr Kobrle, Ing. Pavel Valenta a Daniel Šmaha vydává ze zasněžené Prahy 20. 2. 2013. Díky lopatám, hrablům a sofi stikované automobilové technice dorazíme na Letiště Václava Havla s dostatečnou časovou rezervou. Ta byla totiž potřeba, protože elektronický check-in náš dopravce zatím postrádá. Přepážku jsme poznali snadno – byla jediná s dlouhou frontou.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »