Solární letoun Solar Impulse 2 odstartoval po tři čtvrtě roce k deváté etapě své cesty kolem světa

22.4.2016

Zhruba v pětině cesty mezi Kaleloa Airport na Havajských ostrovech a Moffet Airfield v kalifornském Mountain View se právě nachází solární letoun Solar Impulse 2. Stroj včera po východu slunce (v 16:15 hod UTC) odstartoval po několikaměsíčním zdržení na Havajských ostrovech z Kaleloa Airport k deváté etapě své cesty kolem světa. 


Start Solar Impulse 2 z Havajských ostrovů 21. 4. 2016 - start v čase 4h 06min videa

Letoun Solar Impulse 2 směřuje k cíli rychlostí kolem 100km/h ve výšce 11 300 stop (3450m) nad mořem, do cíle stávající etapy by ho měl švýcarský pilot Bertrand Piccard dovést po dvou a půl dnech letu. Let můžete sledovat na webu projektu on-line

Energii pro pohon čtyř vrtulových elektromotorů dodává celkem 17 248 fotovoltaických článků na horních plochách křídel a trupu. V červenci 2015 letadlo dorazilo na Havajské ostrovy, po předchozích problémech s bateriemi ale musela být cesta přerušena a k jejímu restartu došlo až včera.

Solární letoun Solar Impulse 2Zoom gallery
Solární letoun Solar Impulse 2

Projekt má prokázat, že solární energie je možným pohonem budoucnosti. Solar Impulse ke své misi se sloganem "Future is clean" odstartoval před rokem v Abu Dhabi ve Spojených Arabských Emirátech, kde plánuje po obletu zeměkoule opět přistát.

Zoom galleryPiloti Bertrand Piccard a André Borschberg, kteří se v pilotování jednomístného stroje střídají, se považují za "ambassadory čisté budoucnosti". V plánu mají absolvovat celkem třináct letových etap, s tou dnešní jich tedy zbývá ještě pět. Třikrát přistanou v USA, z New Yorku přeletí na zatím blíže nespecifikované místo na jihu Španělska nebo v severním Maroku a odsud už do cíle v Abu Dhabi.

Zatím má tým čítající několik desítek lidí nejrůznějších profesí za sebou přes 19 tisíc z plánovaných 35 tisíc killmetrů, 255 hodin letu a 8 světových rekordů. 

Zoom gallery

Solar Impulse 2

posádka: 1 pilot
piloti: střídavě pilotují Bertrand Piccard, André Borschberg
délka: 22,4 m
rozpětí křídel: 71,9 m
výška: 6,37 m
plocha solárních panelů: 269,5m2 - 17,248 fotovoltaických článků s max. výkonem 66 kW
váha: 2,300 kg
startovní rychlost: 35 km/h
motory: 4 elektromotory
počet vrtulí: 4
zdroj energie: 4 x 41 kWh lithium-ion baterie, 633 kg, max. výkon 13 kW
průměr vrtulí: 4 m
max rychlost: 140 km/h
cestovní rychlost: 90 km/h
cestovní rychlost v noci: 60 km/h
cestovní dostup: 8 500 m (maximální dostup 12 000 m)

Zoom gallery

Jan Dvořák

Foto & video: solarimpuls.com

Zdroj: solarimpuls.com, čtk

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Všechny články > Solární letoun Solar Impulse 2 odstartoval po tři čtvrtě roce k deváté etapě své cesty kolem světa
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 24.11.1939 se stalo...
24.11.1939
Spojením leteckých společností Imperial Airways a původní British Airways Ltd. vznikla letecká společnost BOAC (British Overseas Airways Corporation).
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »