Prototyp modernizovaného strategického bombardéru Tu-160 odstartuje k prvními letu v únoru 2018

10.11.2017

Tu-160, foto Казанский Авиационный Завод Tu-160, foto Казанский Авиационный Завод
Tu-160, foto Казанский Авиационный Завод

Tu-160M2  Dlouho plánovaný modernizovaný strategický bombardér Tupolev Tu-160M2 poprvé vzlétne k letovým zkouškám na letišti Kazaňských leteckých závodů v únoru příštího roku, řekl včera agentuře TASS zdroj z ruského obranného průmyslu.  

Montážní linku by měl podle zdroje prototyp s továrním číslem 804 opustit v listopadu 2017, k prvním letovým zkouškám by měl z továrního letiště KAZ (Казанский Авиационный Завод) vzlétnout v únoru 2018.  

O obnovení výroby bombardérů Tu-160 v modernizované verzi Tu-160M2 bylo rozhodnuto v roce 2015. Vývoj bombardéru nové generace PAK DA (Perspective Airborne Complex of Long-Range Aviation) bylo odsunuto na dosud blíže neurčenou dobu. V čem modernizace spočívá, zatím ruská strana nespecifikovala. Nová by měla být integrovaná modulární avionika i zbraňové systémy.

Sériová výroba bombardérů Tu-160M2 by se měla podle oznámení ruského ministerstva obrany rozběhnout v roce 2023, ruské letectvo plánuje od výrobce koupit nejméně 50 těchto letounů. 

Major ruského letectva Andrej Krasnopjorov považuje nasazení Tu-1602M v roce 2023 za nezbytné a časově reálné. "Tu-160 má dlouhý dolet, palivo lze doplňovat navíc za letu. Nový Tu-160 bude dodáván s úspornějšími motory, což dolet ještě zvyšuje. Čím dříve vstoupí do systému, tím lépe. Je docela reálné, že Tu-160M2 uvedeme do letectva v roce 2023, "uvedl Krasnopjorov.


Tu-160M2 v představě grafika. Zdroj: Odu Puiu, YouTube

Tu-160 je nadzvukový sovětský strategický bombardér schopný nést rakety s jadernými hlavicemi. Tu-160 ( kódu NATO Blackjack) měl překonat americký bombardér B-1B Lancer. Tu-160 byl větší, rychlejší a měl i větší dolet a nosnost. První let se uskutečnil v roce 1981. 

54 metrů dlouhý letoun dosahuje rychlosti 2 250 km/h, dolet má až 14 500 km a dostup 16 km. Unese 40 tun výzbroje. 

Do výzbroje sovětského letectva byl letoun uveden v roce 1987, kvůli nedostatku náhradních dílů a nekvalitní údržbě byl oficiálně zaveden do operačního použití až v roce 2005.  

Celkem bylo vyrobeno 35 kusů Tu-160. V době rozpadu SSSR zůstalo 19 strojů ve výzbroji ukrajinského letectva, z toho osm jich v roce 1999 na základě dohody s Ukrajinou získalo ruské letectvo a zbylých 11 Ukrajina v roce 2001, kdy se země rozhodla vzdát se jaderných a strategických zbraní, zničila. V současnosti by mělo být 16 částečně modernizovaných strojů Tu-160 ve výzbroji ruského letectva. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Vojenské letectví > Prototyp modernizovaného strategického bombardéru Tu-160 odstartuje k prvními letu v únoru 2018
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 27.11.1939 se stalo...
27.11.1939
Posádka kanadského letounu Junkers W-34 patřícího Canadian Airways uskutečnila nejdelší záchranný let v kanadské historii z Winnipegu do Repulse Bay a zpět.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »