21.12.2014
Společnost Eurocopter je jedním z největších a nejúspěšnějších světových výrobců vrtulníků. A i když každoročně oznamuje další a další prodejní rekordy, myslí hlavně na budoucnost. Do konce desetiletí chce úplně obměnit všechny své modelové řady.
Vývoj EC175 byl oznámen v roce 2005. Eurocopter si v té době naplno uvědomil, že potenciál prodejně mimořádně úspěšných vrtulníků AS365 Dauphin a AS 332 Super Puma není nevyčerpatelný a brzy bude třeba přijít na trh s novým modelem, který Eurocopteru zajistí dominanci na velmi perspektivním evropském trhu těžařských společností a provozovatelů služby Search And Rescue. Proto vznikl projekt nového typu, který by výkonnostně zapadl přesně mezi Dauphin a Super Pumu a do budoucna by je u uvedených zákazníků nahradil. Marketingoví experti předpokládali poptávku po více než dvou tisících helikoptérách během dvaceti let, přičemž nový EC175 měl získat nejméně 40% podíl. Ze stejných důvodů ostatně vznikají i souběžně vyvíjené konkurenční modely Agusta Westland AW139 a AW189. Konstruktéři v Eurocopteru dostali velmi „prosté“ zadání. Nový vrtulník musí být výkonnější, efektivnější, bezpečnější a celkově ve všech oblastech lepší než stávající řada.
Náklady na vývoj EC175 byly v roce 2005 odhadovány na 300 milionů dolarů, přičemž se dal předpokládat jejich nárůst. Francouzská divize Eurocopteru se proto spojila s čínskou fi rmou Harbin Aircraft Industry Group. Sdílení vývojových nákladů, které jsou rozděleny rovným dílem mezi obě společnosti, umožnilo rychlejší postup vývojových prací a zároveň odbyt na velmi dynamicky se rozvíjejícím a bohatém čínském trhu. Eurocopter však musel překlenout neshody ohledně nelicenčního kopírování svých výrobků v Číně.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »