Oficiální vyjádření vedoucího projektu k červnové nehodě UL-39 Albi

6.6.2016

Zkušební prototyp ultralehkého letounu UL-39 Albi při prvním představení odborné veřejnosti na jaře 2016.
Zkušební prototyp ultralehkého letounu UL-39 Albi při prvním představení odborné veřejnosti na jaře 2016.

K nehodě UL-39 Albi, k níž došlo v pátek při zkušebním letu na letišti Planá u Českých Budějovic, vydal oficiální vyjádření vedoucí realizačního týmu projektu ing. Robert Theiner. 

Zpráva o nehodě při zkušebním letu letounu  UL-39 

V pátek 3. 6. 2016 v odpoledních hodinách na letišti České Budějovice (Planá) pokračovaly letové zkoušky prototypu ultralehkého letounu UL-39, který je společným projektem ČVUT, LA composite, s.r.o., a JIHLAVAN airplanes, s.r.o.

Více o UL-39 Albi ve Flying Revue 4/2016

Více o letadle UL-39 Albi, jeho vývoji a dalších podrobnostech si přečtěte v rozhovoru s ing. Robertem Theinerem Flying Revue 4/2016. Číslo vyjde ve čtvrtek 23. června 2016.

Při ověřování maximální účinnosti vztlakových klapek se letoun dostal do rizikového režimu letu. Zkušební pilot se po vyhodnocení situace rozhodl v souladu s provozními směrnicemi aktivovat záchranný padákový systém, který letoun i s pilotem bezpečně snesl k zemi do zalesněné oblasti v těsné blízkosti letiště. Pilot nebyl zraněn a zkušební prototyp utrpěl poškození, která nebudou mít vliv na dalším pokračování vývoje letadla UL-39.

Realizační tým intenzivně pracuje na podrobném zjištění příčin nehody, aby zjištěné poznatky byly operativně začleněny do dalšího vývoje.

Ing. Robert Theiner, Ph.D., vedoucí realizačního týmu

ul39_015_(2).jpg

Pohled Františka Kučery z Klubu leteckých novinářů 

K oficiálnímu vyjádření ing. Roberta Theinera přikládáme i pohled Františka Kučery z Klubu leteckých novinářů:

Při vývoji nového letounu dochází k všelijakým mimořádným situacím, které musí zkušební piloti během letových zkoušek řešit. Každá mimořádná událost je praktickým poznatkem, který vede k úpravám prototypu tak, aby byly příčiny mimořádných událostí odstraněny a vlastnosti prototypu byly zlepšeny.

Cesta každého nového letounu od rýsovacího prkna přes stavbu a letové zkoušky prototypu až k prvnímu sériovému stroji je velice složitá a dlouhá. Také proto, aby byly odstraněny všechny možné chyby a nedostatky. Celý vývoj je pak zakončen velice důkladnými a složitými zkouškami oficiálních institucí, aby letoun získal příslušná oprávnění k provozu. Zmíněná mimořádná událost je jen jedním z článků dlouhé řady zkoušek, které budou mít pozitivní vliv na vývoj prototypu UL-39. Mimo jiné byla ověřena stoprocentní účinnost záchranného padákového systému a oprávněnost jeho instalace.

Podrobnosti o mimořádné události ze dne 3. června budou sděleny na tiskové konferenci, která se bude konat v pátek 17. června v Praze v Divadle Radka Brzobohatého. 

František Kučera, Klub leteckých novinářů ČR 

 kučera_františek-8177.jpg

 
logo_fr_transp.jpg 

Flying Revue > Články > Všeobecné letectví > Oficiální vyjádření vedoucího projektu k červnové nehodě UL-39 Albi
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 25.11.1940 se stalo...
25.11.1940
První let prototypu britského amerického dvoumotorového bombardovacího stroje Martin B-26 Marauder.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »