Zájemci o přílet na Dny NATO 2016 do Ostravy Mošnova vlastním
letadlem (MTOW do 2t a rozpětí do 15m) musí získat
slot pro přílet a odlet. V době konání akce je na LKMT
silný provoz a je nutné dodržovat systém, který umožní bezpečný
pohyb všech účastníků. Letiště není sice omezeno prostory pro
parkování letadel, ale prostupností vzdušného prostoru ano, přičemž
se dají očekávat pohyby pomalých ULL, linkových a charterových letů
i velmi rychlých vojenské strojů. K hladkému průběhu celé akce
slouží systém slotů a následující pravidla.
Pokyny pro zájemce:
I. Sloty pro pohyby letadel všeobecného letectví za
VFR |
-
Vyberte si vhodný termín a čas z naší nabídky, tzv. SLOT.
- Zvolte SLOT, který je pro Vás vhodný, kliknutím na
políčko „take", následně vyplňte formulář a potvrďte kliknutím
na pole „take". Zapište si Vaše ČÍSLO SLOTU, kterým se budete
hlásit.
- Uveďte ČÍSLO SLOTU do pole 18 Vašeho letového
plánu.
- Přiletíte-li ve skupině, uveďte do tabulky slotů do
pole poznámka imatrikulace a typ dalších letadel, která s Vámi
poletí ve skupině.
- Přidělený čas příletu je nutné striktně dodržet.
Proto je nutné si na tento čas udělat přesný navigační výpočet
příletu.
- Pro přílet na Letiště Leoše Janáčka Ostrava je
požadován odpovídač. Při letu ve skupině je požadován odpovídač
aspoň na jednom letadle ve skupině.
- Případné lety z/na letiště mimo schengenský prostor
a EU budou směřovány na centrální odbavovací plochu pro celní a
pasové odbavení.
|
II. Každý SLOT má svou identifikaci v podobě Vaší
imatrikulace a dodatečné informace, kterou je Vaše ČÍSLO
SLOTU. |
- Toto ČÍSLO SLOTU sdělte řídícímu letového
provozu při navázání spojení (buď na Ostrava Radar – 119,375 MHz
nebo Mošnov věž – 120,8 MHz) podle toho v jaké výšce a v jakém
prostoru vstupujete.
- Příklad komunikace při prvním navázání radiového
spojení: „Mošnov věž, OK LFA dobrý den". „OK LFA, Mošnov
věž"; „Mošnov věž, OFA, poloha Vítkov, přes vstupní bod W do
vašeho CTR, informace Q, QNH ..., ČÍSLO SLOTU 04.
|
III. Přílety a odlety návštěvníků |
- Návštěvníci parkují na travnaté ploše v
bezprostřední vzdálenosti před výstavištěm, viz obrázek. RWY
uvolníte na dočasně zřízenou travnatou TWY Z (naproti TWY B). Na
místo stání Vás navede marshaller.
- Areál akce je pohodlně dosažitelný pěšky
(300m).
- Celková částka za přistávací poplatky a parkování
letadla je 500 Kč včetně DPH. Na požádání vám zašleme daňový
doklad, prosím sdělte tento požadavek přítomnému handlingáři. Po
zaplacení poplatků Vám handling vydá identifikační pásky. Sdělte
ihned po přistání případný požadavek na plnění palivem a domluvte
se s handlingářem na přesném čase plnění. K dispozici je Avgas
100LL a JET-A1.
|
IV. Postupy pro přílet |
- Plánujte svůj přílet tak, aby jste dodrželi VÁŠ
SLOT. V případě příletu mimo SLOT Vám nebude umožněno
přistání.
- Musíte podat letový plán s uvedením Vašeho ČÍSLA
SLOTU v poli 18 tohoto plánu. Pro lety ve skupině musí být v poli
18 uvedeny typ a imatrikulace všech letadel ve skupině.
- Můžete-li, přileťte ve skupině, ve které komunikuje
jen vedoucí skupiny a alespoň jeden ze skupiny má odpovídač.
- Sledujte NOTAMy – v CTR Mošnov – TRA bude vyhlášen
dočasně omezený prostor a vydána navidační výstraha.
- Kromě všeobecných zásad pro množství paliva
počítejte s dodatečnou zásobou paliva na půl hodiny vyčkávání.
- Přílety i odlety proveďte podle VFR postupů a podle
ustanovení AIP ČR.
- Je vhodné naladit Mošnov TWR (120,800 MHZ)
dostatečně dopředu a monitorovat provoz i s ohledem na provoz nad
vstupními a vyčkávacími body. Počítejte s možností přeladění na
Ostrava Radar (119,375 MHz).
- Sledujte ATIS Mošnov při příletu (118,050
MHz).
- Bez přiděleného SLOTU nebude povolen vstup do
CTR
- Do CTR vstupujte přes vstupní body definované v AIP
ČR str. AD 2-LKMT-16 § 2.22.4.4.
- Očekávejte vyčkávání nad body ALFA a BRAVO CTR
LKMT. Při přistání berte v úvahu, že RWY je 3 500m dlouhá a 63 m
široká, plánujte rozpočet na TWY Z (viz. obrázek).
- Pojíždění řídí TWR.
- Palivo a další požadavky řešte na místě s
handlingem letiště. Handling předá všem, co jsou na palubě
identifikační pásky.
- Kotvení je možné jen na vlastní kotvy.
- V případě špatného počasí je možný IFR přílet v
době přiděleného slotu – kdo má vybavené letadlo a příslušné
licence.
|
V. Postupy pro odlet |
-
Pro odlet je nutné získat SLOT.
- Zvolte si SLOT s ohledem na předpokládanou dobu
letu a předpokládaný čas přistání na cílovém letišti s ohledem na
západ slunce.
- Odlet proveďte v době přiděleného SLOTU.
- Při jakékoli objektivní komplikaci s dodržením
SLOTU pro odlet kontaktujte handling. V tomto případě očekávejte
značné zdržení, protože provoz by měl být silnější.
- V případě špatného počasí upřesní organizátoři
SLOTY pro odlet. Po zlepšení počasí se bude odlétávat podle
přidělených SLOTŮ (pořadí).
- Odlety VFR jsou možné s podaným letovým plánem s
uvedeným číslem SLOTU v poli 18.
- IFR odlety jsou možné po podání FPL na dobu
přiděleného SLOTU.
- Očekávejte možnost vyčkávání na zemi před
odletem.
- K plánované zásobě paliva počítejte dodatečné
palivo na půl hodiny vyčkávání na zemi.
|