Přileťte na Dny NATO vlastním letadlem

15.9.2016

Přileťte na Dny NATO vlastním letadlem

Zájemci o přílet na Dny NATO 2016 do Ostravy Mošnova vlastním letadlem (MTOW do 2t a rozpětí do 15m) musí získat slot pro přílet a odlet. V době konání akce je na LKMT silný provoz a je nutné dodržovat systém, který umožní bezpečný pohyb všech účastníků. Letiště není sice omezeno prostory pro parkování letadel, ale prostupností vzdušného prostoru ano, přičemž se dají očekávat pohyby pomalých ULL, linkových a charterových letů i velmi rychlých vojenské strojů. K hladkému průběhu celé akce slouží systém slotů a následující pravidla.

Pokyny pro zájemce:

I. Sloty pro pohyby letadel všeobecného letectví za VFR
  1. Vyberte si vhodný termín a čas z naší nabídky, tzv. SLOT.
  2. Zvolte SLOT, který je pro Vás vhodný, kliknutím na políčko „take", následně vyplňte formulář a potvrďte kliknutím na pole „take". Zapište si Vaše ČÍSLO SLOTU, kterým se budete hlásit.
  3. Uveďte ČÍSLO SLOTU do pole 18 Vašeho letového plánu.
  4. Přiletíte-li ve skupině, uveďte do tabulky slotů do pole poznámka imatrikulace a typ dalších letadel, která s Vámi poletí ve skupině.
  5. Přidělený čas příletu je nutné striktně dodržet. Proto je nutné si na tento čas udělat přesný navigační výpočet příletu.
  6. Pro přílet na Letiště Leoše Janáčka Ostrava je požadován odpovídač. Při letu ve skupině je požadován odpovídač aspoň na jednom letadle ve skupině.
  7. Případné lety z/na letiště mimo schengenský prostor a EU budou směřovány na centrální odbavovací plochu pro celní a pasové odbavení.
 
II. Každý SLOT má svou identifikaci v podobě Vaší imatrikulace a dodatečné informace, kterou je Vaše ČÍSLO SLOTU.  
  1. Toto ČÍSLO SLOTU sdělte řídícímu letového provozu při navázání spojení (buď na Ostrava Radar – 119,375 MHz nebo Mošnov věž – 120,8 MHz) podle toho v jaké výšce a v jakém prostoru vstupujete. 
  2. Příklad komunikace při prvním navázání radiového spojení: „Mošnov věž, OK LFA dobrý den". „OK LFA, Mošnov věž"; „Mošnov věž, OFA, poloha Vítkov, přes vstupní bod W do vašeho CTR, informace Q, QNH ..., ČÍSLO SLOTU 04.  
III. Přílety a odlety návštěvníků
  1. Návštěvníci parkují na travnaté ploše v bezprostřední vzdálenosti před výstavištěm, viz obrázek. RWY uvolníte na dočasně zřízenou travnatou TWY Z (naproti TWY B). Na místo stání Vás navede marshaller.
  2. Areál akce je pohodlně dosažitelný pěšky (300m).
  3. Celková částka za přistávací poplatky a parkování letadla je 500 Kč včetně DPH. Na požádání vám zašleme daňový doklad, prosím sdělte tento požadavek přítomnému handlingáři. Po zaplacení poplatků Vám handling vydá identifikační pásky. Sdělte ihned po přistání případný požadavek na plnění palivem a domluvte se s handlingářem na přesném čase plnění. K dispozici je Avgas 100LL a JET-A1.
 
IV. Postupy pro přílet
  1. Plánujte svůj přílet tak, aby jste dodrželi VÁŠ SLOT. V případě příletu mimo SLOT Vám nebude umožněno přistání.
  2. Musíte podat letový plán s uvedením Vašeho ČÍSLA SLOTU v poli 18 tohoto plánu. Pro lety ve skupině musí být v poli 18 uvedeny typ a imatrikulace všech letadel ve skupině.
  3. Můžete-li, přileťte ve skupině, ve které komunikuje jen vedoucí skupiny a alespoň jeden ze skupiny má odpovídač.
  4. Sledujte NOTAMy – v CTR Mošnov – TRA bude vyhlášen dočasně omezený prostor a vydána navidační výstraha.
  5. Kromě všeobecných zásad pro množství paliva počítejte s dodatečnou zásobou paliva na půl hodiny vyčkávání.
  6. Přílety i odlety proveďte podle VFR postupů a podle ustanovení AIP ČR.
  7. Je vhodné naladit Mošnov TWR (120,800 MHZ) dostatečně dopředu a monitorovat provoz i s ohledem na provoz nad vstupními a vyčkávacími body. Počítejte s možností přeladění na Ostrava Radar (119,375 MHz).
  8. Sledujte ATIS Mošnov při příletu (118,050 MHz).
  9. Bez přiděleného SLOTU nebude povolen vstup do CTR
  10. Do CTR vstupujte přes vstupní body definované v AIP ČR str. AD 2-LKMT-16 § 2.22.4.4.
  11. Očekávejte vyčkávání nad body ALFA a BRAVO CTR LKMT. Při přistání berte v úvahu, že RWY je 3 500m dlouhá a 63 m široká, plánujte rozpočet na TWY Z (viz. obrázek).
  12. Pojíždění řídí TWR.
  13. Palivo a další požadavky řešte na místě s handlingem letiště. Handling předá všem, co jsou na palubě identifikační pásky.
  14. Kotvení je možné jen na vlastní kotvy.
  15. V případě špatného počasí je možný IFR přílet v době přiděleného slotu – kdo má vybavené letadlo a příslušné licence.
 
V. Postupy pro odlet
  1. Pro odlet je nutné získat SLOT.
  2. Zvolte si SLOT s ohledem na předpokládanou dobu letu a předpokládaný čas přistání na cílovém letišti s ohledem na západ slunce.
  3. Odlet proveďte v době přiděleného SLOTU.
  4. Při jakékoli objektivní komplikaci s dodržením SLOTU pro odlet kontaktujte handling. V tomto případě očekávejte značné zdržení, protože provoz by měl být silnější.
  5. V případě špatného počasí upřesní organizátoři SLOTY pro odlet. Po zlepšení počasí se bude odlétávat podle přidělených SLOTŮ (pořadí).
  6. Odlety VFR jsou možné s podaným letovým plánem s uvedeným číslem SLOTU v poli 18.
  7. IFR odlety jsou možné po podání FPL na dobu přiděleného SLOTU.
  8. Očekávejte možnost vyčkávání na zemi před odletem.
  9. K plánované zásobě paliva počítejte dodatečné palivo na půl hodiny vyčkávání na zemi.
Flying Revue > Články > Vojenské letectví > Přileťte na Dny NATO vlastním letadlem
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 24.11.1939 se stalo...
24.11.1939
Spojením leteckých společností Imperial Airways a původní British Airways Ltd. vznikla letecká společnost BOAC (British Overseas Airways Corporation).
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »