Rusové zahájili druhou fázi letových zkoušek motorů pro MC-21 a uvedli do provozu výcvikový simulátor

6.12.2016

Motor PD-14 ruského výrobce Aviadvigatěl. Foto: Oleg MatvejčevMotor PD-14 ruského výrobce Aviadvigatěl. Foto: Oleg Matvejčev
Motor PD-14 ruského výrobce Aviadvigatěl. Foto: Oleg Matvejčev
Montáž motoru na Il-76. Foto: Oleg MatvejčevMontáž motoru na Il-76. Foto: Oleg Matvejčev
Montáž motoru na Il-76. Foto: Oleg Matvejčev
Motor Aviagvigatěl PD-14 osazený na Il-76. Foto: Oleg MatvejčevMotor Aviagvigatěl PD-14 osazený na Il-76. Foto: Oleg Matvejčev
Motor Aviagvigatěl PD-14 osazený na Il-76. Foto: Oleg Matvejčev
Motor Aviagvigatěl PD-14 na Il-76 během startu k letovým zkouškám na jaře 2016. Foto: Oleg MatvejčevMotor Aviagvigatěl PD-14 na Il-76 během startu k letovým zkouškám na jaře 2016. Foto: Oleg Matvejčev
Motor Aviagvigatěl PD-14 na Il-76 během startu k letovým zkouškám na jaře 2016. Foto: Oleg Matvejčev
Odstrojený motor PD-14 ve výrobním závodě. Foto: Oleg MatvejčevOdstrojený motor PD-14 ve výrobním závodě. Foto: Oleg Matvejčev
Odstrojený motor PD-14 ve výrobním závodě. Foto: Oleg Matvejčev
MC-21 při červnovém roll-outu v Irkutsku. Foto: Aviadvigatěl
MC-21 při červnovém roll-outu v Irkutsku. Foto: Aviadvigatěl
Letoun MC-21 v představě grafika. Foto:
Letoun MC-21 v představě grafika. Foto:
Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina Lysceva
Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina Lysceva
Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina Lysceva
Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina Lysceva

Novinky ze světa MC-21: nové motory očekávaného ruského dopravního letounu MC-21 právě procházejí druhou fází letových zkoušek, k dispozici je již i výcvikový simulátor. 

Ruská korporace ODK Permskije motory (UEC - Perm Engines) zahájila druhou fázi letových zkoušek páté generace motorů Aviadvigatel PD-14, které vyvíjí pro nový ruský letoun MC-21. Motor používá řadu nových technologií a materiálů včetně kompozitů. Motor PD-14 páté generace je po několika desetiletích prvním kompletně ruským motorem pro civilní letadla.

Rusové považují MC-21 a vše kolem něj za politikum. "Začátek druhé etapy letových zkoušek motoru PD-14 je významnou událostí pro ruský letecký průmysl. Jsme přesvědčeni, že PD-14 jako příklad nejnovějších úspěchů ruského leteckého průmyslu potvrdí své skvělé vlastnosti," řekl generální ředitel UEC Alexander Arťukov.


První letové zkoušky motoru PD-14 pro letoun MC-21

Letové zkoušky PD-14  provede Výzkumný letecký ústav M. M. Gromova (Лётно-исследовательский институт имени М. М. Громова - ЛИИ) ve městě Žukovskij v moskevské oblasti, kde během posledních dvou let úspěšně proběhla i první fáze letových zkoušek, při nichž byl motor zavěšen pod křídlo letounu Iljušin Il-76 (viz video). Ve druhé fázi je v plánu prověření limitů tahu motorů  při startech ve vyšších nadmořských výškách. Výkon motoru PD-14 bude testován při různých rychlostech a v rozličných nadmořských výškách. V UEC dosud vyrobili 11 PD-14 testovacích motorů.


Motory PD-14 pro letoun MC-21. Promo video výrobce (ODK). Video: ODK

Důležitou součástí vývoje letounu je také simulátor pro výcvik posádek. Ten pro MC-21 je již plně funkční, pro vlastní výcvik se ale začne používat až šest měsíců před nasazením letadla do provozu.

Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina LyscevaZoom gallery
Výcvikový simulátor pro MC-21. Foto: Marina Lysceva

První posádky bude školit výrobce, posléze bude uveden do provozu ve školícím centru Aeroflotu. 

Samotný letoun MC-21 (ve verzi -300) výrobce Корпорация ИРКУТ (Irkut Corporation) představil veřejnosti ve své továrně v Irkutsku v červnu letošního roku. Letoun je určen pro střední tratě a je považován za možného konkurenta konkurenta Boeingu 737 MAX, Airbusu A320neo, případně Bombardieru CSeries, Embraeru E190-E2 nebo Comacu C919.

Letové zkoušky budou mít zřejmě mírné zpoždění - oproti původnímu plánu zahájení prvních letových zkoušek na konci roku 2016 se nyní hovoří o jaru 2017.

MC-21-300 nahradí starší domácí letadla Tupolev Tu-154 a Tu-204 a výrobce s ním plánuje obsadit 10-15% globálního trhu v daném segmentu. Letoun bude k dispozici ve dvou verzích: MC-21-200 s kapacitou 150 cestujících a MC-21-300 se 180 sedadly. První čtyři letadla by měl uvést do provozu ruský dopravce Aeroflot v roce 2018.  

-fr-

Zdroj: AeroTime, Expert.ru

Zoom gallery

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Rusové zahájili druhou fázi letových zkoušek motorů pro MC-21 a uvedli do provozu výcvikový simulátor
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 24.11.1939 se stalo...
24.11.1939
Spojením leteckých společností Imperial Airways a původní British Airways Ltd. vznikla letecká společnost BOAC (British Overseas Airways Corporation).
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »