Zabíjení na dálku prostřednictvím bezpilotních letounů ovládanými člověkem z bezpečné vzdálenosti od válčiště se stává realitou. více
Zabíjení na dálku prostřednictvím bezpilotních letounů ovládanými člověkem z bezpečné vzdálenosti od válčiště se stává realitou. více
Pilot Jaroslav Kudláček byl jednou z posledních obětí československého zahraničního odboje ve druhé světové válce. Zahynul tragicky nikoli v boji, ale až 5. října 1945 při nehodě letounu Consolidated Liberator GR VI, PP-N, KG867 nedaleko letiště Blackbushe v Hampshire ve Velké Británii. Nyní mu díky skupině nadšenců s názvem Tmavomodří odhalili pamětní desku v Chrudimi, kde Kudláček vyrůstal. více
Cesty života leteckého 14. Od L-40 Meta Sokol zpět k MiGům. Přesněji k prvnímu nadzvukovému letounu u nás, MiGu-19. Miroslav Křemen na něj vzpomínal rád, i když ho málem připravil o život. Vzpomínky pilota Miroslava Křemene dnes počtrnácté. více
Osobnosti československého letectví - Miroslav Král Láska ke zbraním a mladická nerozvážnost ho na letňanském letišti za 2. světové války málem přivedla do náruče gestapa, nesouhlas se zacházením s piloty ze západní fronty a ostrý jazyk jen o pár let později jeho krátkou kariéru palubního mechanika ukončily rukou komunistického politruka. V kokpitu svého oblíbeného cvičného letounu Siebel Si 204 na svá letecká léta vzpomínal osmaosmdesátiletý Miroslav Král. více
Dar pilotní legendě Milé setkání jsme absolvovali v sídle redakce, když jsme tu mohli koncem května 2017 přivítat jednu z českých pilotních legend, plk. v.v. Josefa Pavlíka, a u příležitosti jeho devadesátin mu předat obraz, kde je vyobrazen v letounu, s nímž ho pojí vzpomínky na začátek jeho pilotní kariéry stíhacího pilota - v Avii S-199 zvané Mezek. více
Cesty života leteckého 6. Vznik akrobatické trojky v Žatci a jak se jsem se stal zalétávacím pilotem. Další kapitola vzpomínek pilota Miroslava Křemene. více
Právě se děje Experti ze Spojených států a České republiky v těchto dnech na základě Smlouvy o otevřeném nebi monitorují ruské území z letounu Boeing OC-135B Open Skies. Oznámil to vedoucí Ruského národního centra pro snižování jaderného rizika Sergej Ryžkov. více
Cesty života leteckého 5. Hotovost, to znamenalo sedět dvě hodiny připoutaný v letadle, horko, mráz, déšť, všechno jedno. A potom dřevěná bouda s krysami. O tom i třeba o tom, proč Thunderjety z německých základen mohly přeletět nad žatceckým letištěm a nikdo je nesestřelil nebo jak nad územím sovětského bloku vesele létaly odlehčené Canberry, je další kapitola vzpomínek pilota Miroslava Křemene. více
Cesty života leteckého 4. V obchodě už ji nekoupíte. Vyšla před lety a je zcela rozebraná. Řeč je o knize českého zkušebního a zalétávacího pilota Miroslava Křemene, v níž velmi otevřeně líčí svůj život za řídící pákou i mimo ni. Zážitků z létání z doby, jejíchž pamětníků je čím dál méně, má Miroslav Křemen na rozdávání a pro piloty by kniha měla být tařka povinnou četbou. Na jejích stránkách se odráží i historie československého letectví, a to i let poválečných, vše viděno z kabiny letounů rozličných typů. Dnes díl čtvrtý. více
Cesty života leteckého 3. V obchodě už ji nekoupíte. Vyšla před lety a je zcela rozebraná. Řeč je o knize českého zkušebního a zalétávacího pilota Miroslava Křemene, v níž velmi otevřeně líčí svůj život za řídící pákou i mimo ni. Zážitků z létání z doby, jejíchž pamětníků je čím dál méně, má Miroslav Křemen na rozdávání a pro piloty by kniha měla být tařka povinnou četbou. Na jejích stránkách se odráží i historie československého letectví, a to i let poválečných, vše viděno z kabiny letounů rozličných typů. Dnes díl třetí. více
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »