Letmé přistání na dráze 12/30 letiště Praha - LKPR

14.12.2021

Ruzyně je Mekka všech leteckých nadšenců. Kdo by netoužil, alespoň jednou přistát jako pilot na velkém řízeném letišti, komunikovat s řídícím dispečerem a vychutnat si přiblížení a přistání na RWY 30/12.

počasí_na_trati_nebylo_právě_ideální.jpg

Po zjištěné informaci z webových stránek Flying Revue, že je opravdu možnost uskutečnit s UL letadlem letmé přistání na dráze Ruzyňského letiště, jsme začali k tomuto, ne právě každodennímu letu, konat v rámci naší letecké školy FH Delta air s.r.o., nezbytné přípravy. Několik našich nedávných absolventů školy, si po získání pilotního průkazu, správně uvědomuje, že je důležité se i nadále posouvat-rozvíjet, tak proč to nezkusit. Slovo dalo slovo, a tak jsme se s Filipem nahlásili na první možný volný termín, sobotu 11.12.

banner_sld_ii_185x65_fr_01032021_2.jpg

Hodinu před samotným letem jsme, podle daných instrukcí, domluvili na telefonu APP, náš předpokládaný čas příletu na bod Sierra - ETA 14.00 a začali s předletovou přípravou letadla, které se před několika minutami vrátilo ze školního letu. Mělo to jednu výhodu, aspoň jsme nemuseli v té nepříjemné zimě, teplota vzduchu kolem 2 stupňů Celsia, předehřívat motor.

Musím říci, že veškeré organizační a letové instrukce tak, jak jsme je dostali, seděly perfektně, jen to zimní počasí nás na příletové trati z LKER (Erpužice) trochu potrápilo a tak jsme museli nepatrně improvizovat a kličkovat mezi nízkou oblačností, což bylo hlavně velmi záživné nad Křivoklátskými lesy, jak je ostatně vidět z přiloženého printscreenu č.1

printscreen_1.jpg

Nicméně z paluby našeho školního Bristella Classic, s poznávací značkou OK-WUR 34, jsme všechno řádně tak, jak se sluší, odkomunikovali. Při přátelské komunikaci s Prahou Radar a po obdržení squawku 3314, pokračujeme na bod TANGO. Po minutí určeného bodu, nás Radar předává na Věž a potom již bez dalších problémů provádíme přímé přiblížení a přistání na RWY 30, při dodržení pravidel zkráceného přistání.

točíme_do_osy_rw30.jpg

těsně_před_dosednutím_na_rw30.jpg

Opět možné celé vidět na přiloženém printscreenu č.2

printscreen_2.jpg

Přidávám ještě dva výhledy z pilotní kabiny na letiště Ruzyně.

pohled_na_lkpr-1.jpg

pohled_na_lkpr_-_2.jpg

Let zpět již nebyl, s ohledem na počasí na trati, tak náročný. Při opuštění CTR, Radar ještě nařídil nastavit SQUAWK 7000 a po jedné hodině a 10 minutách čistého letového času, jsme byli s kamarádem Filipem, v pořádku opět na domácí půdě.

Nálada na palubě při zpátečním letu
Nálada na palubě při zpátečním letu

Díky velmi vstřícnému přístupu vedení letiště Praha a FR, je zde tedy opět možnost, a to zejména pro piloty UL, si za rozumných podmínek vyzkoušet a procvičit lety VFR s komunikací řízení letového provozu nad Prahou.

 

Autor textu a fotografií - František Herink - Letecká škola FH Delta Air

leteckaskola.info@gmail.com

banner_fr_300x300_videobanka_cz_fin.jpg

Flying Revue > Články > Všechny články > Letmé přistání na dráze 12/30 letiště Praha - LKPR
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 24.11.1939 se stalo...
24.11.1939
Spojením leteckých společností Imperial Airways a původní British Airways Ltd. vznikla letecká společnost BOAC (British Overseas Airways Corporation).
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »